13 Mayıs 2014 Salı

Baca Temizleyicisi

Annem öldüğü zaman çok küçüktüm,

Ve babam sattı beni henüz dilim bile

Dönmezken "temizle! temizle! temizle!" demeye
Artık bacalarınızı temizliyorum ve uyuyorum is içinde.

Küçük Tom Dacre var ya, ağladı, kıvırcık saçlarını
Kuzu sırtı gibi kırktıklarında, dedim ki ona
"Sus, Tom! hiç takma kafana, başın çıplak ya
Biliyorsun kurum kirletemez artık olmayan saçlarını."  

Ve o ağlamayı kesti ve o gecenin derinliğinde
Tom uyuduğunda, neler gördü düşünde!
Binlerce baca temizleyicisi,Dick,Joe,Ned ve Jack,
Onların hepsi kara tabutlara kilitlenmişti

Ve bir Melek geldi ışık saçarak anahtarıyla,
Ve açtı tabutları ve azat etti onları;    
Sonra çayırda zıpladılar güldüler koştular
Ve ırmakta yıkandılar ve Güneşte parladılar.

Sonra çıplak ve pak, bütün yüklerini artlarında bıraktılar,
Bulutlara ağdılar ve rüzgârla dans ettiler;
Ve o Melek Tom'a dedi ki, iyi bir çocuk olursan
Tanrı baban olsun, neşe de hiç gerekmez artık. 

Ve Tom uyandığında; ve biz karanlıkta kalktık,
Ve çantalarımızı fırçalarımızı alıp çalışmaya koyulduk,
Sabahın ayazı boyunca, Tom mutluydu ve şevkliydi,
Herkes işini yaparsa gerek kalmaz ki kötülükten korkmaya.

                                                           Masumiyet Şarkıları
                                                             William Blake



26 yorum:

  1. apiyupu dinininini api yuuupu dinininini so gut didi so gut didi
    televole şarkisi hatirlarsin hahaha

    gece gece gevezelige başladimda azcik. aslinda varyaaa şu anda yeni yaziyi yazmam gerwkiyordu da hep bi uşengeclik biliyo musun. parmaklarimi ekrandan kaldirmamak guzel oluyo. Bi deee parmak dedim de parmakliklar arkasinda diye bi dizi vardi cok seviyodum. ay son bolumunde ne oldu onuuunn.. Ordaki cengiz varyaa facebookta grup kurmuştuk cengizle beray aşki bitmesin diye. biliyorum cok sacma oldu ama hep mi boyle gereksiz oluyorum ben bilemedim.
    ay bi de agzimin baglari cozuldu ya duramiyorum :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu şarkıyı anımsayamadım ya :)
      dizi izlemiyorum ben bilemedim şimdi ne oldu acaba :)
      allahım gruba bak cengizle beray aşkı bitmesin hangi aşk bitmez ki :)
      geveze gececi kuş günaydınn :)

      Sil
    2. ben senin için baktım :D
      http://www.dailymotion.com/video/x6qt59_do-you-love-me-music-video-of-old-l_music
      dailymotionda varmış :P

      Sil
    3. tamam baktım çok eğlenceli :)))

      Sil
  2. Ne güzel bir blog. Hayran oldum galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      ne güzel geldiniz, sevindirdiniz çok.
      sevgilerimle..

      Sil
  3. bi şarkı vardı do you love me do you do you diye :D
    60larda lübnanlılar grubu tarafından söylenmiş.
    youtube çalışıyosa linki bu : https://www.youtube.com/watch?v=AAVn4-17Bjs
    çalışmıyosa daaa : Old Lebanese Song - Don't own the right of the song - Credit goes to Bendaly Family

    diye arattır bak çok güleceksinnnnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. you tube yok yeni bitti :)
      google amcada aratayım merak ettim dur :)

      Sil
    2. ben sana buldummmm :)
      http://www.dailymotion.com/video/x6qt59_do-you-love-me-music-video-of-old-l_music

      Sil
    3. hahahaaa :)))
      allahım yaa nerden buluyon sen bunlarıı :))

      Sil
    4. denk geliyoooo :)
      hep işte meraktan bunlar biliyo musun :D
      do you love me do you do you :D

      Sil
    5. :)) çok meraklısın çook :)
      süper şarkı :)

      Sil
  4. Çok güzelmiş ama bu :)
    Günaydın demeden de gitmeem:)
    Öpüyorum seni kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlıı, sana da güzel akşamlar diliyorum :)
      ben de :)

      Sil
  5. Yabancı şairlerin, şiirlerinde de bir farklılık, sığ gibi görünen ama derin anlamlı sözler var. Keşke daha çok okusam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. masumiyet şarkıları kitabını alacaktım tükenmişti, mutlaka almam gerekenlerden o da :)

      Sil
  6. "En mutlu insanlar belki de
    baca temizleyicileridir
    öyle dar, öyle kara karanlık bir yerdedirler ki
    yüreklerini geniş, dayanıklı
    aydınlık tutmak zorundadırlar
    buna yükümlü sayarlar kendilerini.
    Baca temizleyicileri başkalarını sevmekle kalmaz
    başkalarınca sevilirler aynı zamanda
    çünkü herkesi düşünmeyecek kadar mutlu
    herkes tarafından düşünülmeyecek kadar mutludurlar. " İsmet Özel şiiri, aklıma geldi paylaşmak istedim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım canımm ne güzelsin çok severim ismet özel şiirlerini,
      çok teşekkür ediyorum çok öpüyorum güzellik :)

      Sil
    2. :)) ben de severim İsmet Özel, ve ben de öpüyorum çok!

      Sil
  7. Cok begendim ben bunu canim benim.

    YanıtlaSil