27 Mayıs 2014 Salı

Ayar, saniyenin peşinde koşmaktır

“Ayar, saniyenin peşinden koşmaktır.”
Düşün Hayri İrdal, düşün aziz dostum bu ne sözdür? Bu ne demektir ki, iyi ayarlanmamış bir saat, bir saniyeyi bile ziyan etmez! Halbuki biz ne yapıyoruz? Bütün şehir ve memleket ne yapıyor? Ayarı bozuk saatlerimizle yarı vaktimizi kaybediyoruz. Herkes günde saat başına bir saniye kaybetse, saatte on sekiz milyon saniye kaybederiz. Günün asıl faydalı kısmını on saat addetsek, yüz seksen milyon saniye eder. Bir günde yüz seksen milyon saniye yani üç milyon dakika; bu demektir ki, günde elli bin saat kaybediliyoruz. Hesap et artık senede kaç insanın ömrü birden kaybolur. Halbuki bu on sekiz milyonun yarısının saati yoktur; ve mevcut saatlerin çoğu da işlemez. İçlerinde yarım saat, bir saat gecikenler vardır. Çıldırtıcı bir kayıp… çalışmamızdan , hayatımızdan, asıl ekonomimiz olan zamanımızdan kayıp.

                                                                                               Ahmet Hamdi Tanpınar 

26 yorum:

  1. Çok etkisinde kaldığım, birkaç defa ardı arkasına okuduğum o mükemmel kısım. Kitapta bunun gibi nice diyalog ve monologlar olmasına rağmen bu pozitif bi ayrımcılığa sahip gibi. Büyük puntolu manşet gibi. Rafın ortasında bulunan kırmızı ciltli kitap gibi. Abartmış da olabilirim ama bende yeri biraz fazla bunun, anlaşıldığı üzre. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de en beğendiğim bölümlerden abartmıyorsun.
      ahmet hamdi gerçekten edebiyatımızda önemli bir isim :)

      Sil
  2. "Saatleri Ayarlama Enstitüsü" nün tiyatrosunu izlemiştim. Çok güzeldi. Bu ve bunun gibi çok güzel cümleler vardı eserde. :))

    YanıtlaSil
  3. Ahmet Hamdi Tanpınar ne güzel anlatmış kaybettiğimiz zamanın önemini. Keşke hepimiz her saniyenin önemini kavrayarak yaşasak. oysa ne kadar basit şeylerden hayatı kendimize dar ediyoruz. Amaçsızca yaşayıp amaçsızca yok olup gidiyoruz. Çok güzel bir paylaşım Bahar yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermincim dilerim zamanı daha iyi ve verimli kullanacak farkındalıkta oluruz hep..
      senin de güzel kalbine sağlık, sevgiyle :)

      Sil
  4. Bayıldım buna! Ne yazık ki böyle gerçekten,her gece yattığımda diyorum,şunu yapacağıma bunu yapsaydım,yine zaman boşa geçti,yine ertelemeler.. İradeli olamıyorum zaman kullanma konusunda :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman konusunda bazen hepimiz öyle olabiliyoruz
      onu kontrol altında tutmak zor oluyor mienciğimm üzülme :)

      Sil
  5. Neyin biliyoruz ki kıymetini zamanın bilelim..
    Mavim sen böyle güzel şeyler paylaştıkca dank ediyo bana ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendime ve senin gibi güzel yüreklere de hatırlatmalar olsun canım :)

      Sil
  6. Hiii çok büyük israf yapıyoruz, taş olacağız bu gidişle hafazanallah :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) öyle olmadan vaktin kıymetini bilelim myna :)

      Sil
  7. Zaman çok kıymetli çok .Acımasızca akıp gidiyor. Ahmet Hamdi Tanpınar ne de güzel anlatmış. :(

    YanıtlaSil
  8. okumak istediğim kitaplardan biri benim de :)
    birçok hocamın önerdiği yalnız henüz okuyamadığım bir kitap:)
    bu kısım çok etkileyici kimbilir daha ne ilgi çekici kısımlar vardır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir kitap okursun elsacımm üzülme senn :)

      Sil
  9. Bence de en tehlikeli şey zaman kaybı, zamanı öldürmek.
    Hayat bazen çok kısa ve yapılacak çok şey var.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Evet evet zaman geçiyor, kalkıp işe koyulmam lâzım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haydi durmayalım daha çok zamanı verimli kullanalım :)

      Sil
  11. en kıymetlimiz ama en önemsemediğimiz şey zaman...

    YanıtlaSil
  12. Güzel... ben beğendim mavii. :)

    bu arada mavi diye bir şarkıcı var? :)

    Bu arada, Apartman'ın 2. bölümü şok gelişmelerle ve an itibariyle blogda... Normalde daha sonra yazacaktım ama feci talep oldu. bilginize efendim . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerli dizeler :)
      mavi diye bir şarkıcı bilmem duymadım :)
      aa çok sevindim okuyacağım keyifle :)

      Sil