7 Nisan 2014 Pazartesi

Sophie

Büyük bir kâinatı geçtim denizinde ben.
Ona, bir gölgeden başlayarak oluşan ruhu gösterdim.
Kanlı bir deniz ve yeryüzü sanılan boşluk.
Boşlukta kımıldayan dünya.
Şimdi kanatsızım.
Kesik yerinden damlayan kanı, dalgalar emdi.
Ona bir ruhun soğumasını göstereceğim.
Çocuk olmayı ve anneyi beklemeden karanlıkta uyumayı.
                                                                     Bejan Matur

 
Küçücük bir gülümseme için.
Öz benliği ile çelişen eylemler, sorgulamalar ve beraberinde hasıl olan traji-kolik pişmanlıklar.. Altı üstü bilinen, çok kere okunmuş bir masaldı o da. Bilinmeyecek ve farklı diye nitelendirilebilecek hiç bir yönü yoktu. Hepsi gibi bencil, fütursuz, uyaksız.

Küçücük bir gülümseme ararken lakayt bir kahkahanın eşliğinde korsan bir limana varış. Gün doğdu çoktan korsan limanlardan kalkış saatine vardı Sophie. O limana bakarken:

-  Zaferleriniz de sizin olsun, eşsiz sandığınız, her defasında sıfır ile çarpılan var oluşlarınız da!
Benzersiz diye bir şey yok. Siz birbirinizin kopyası, birbirinizin yaltakçısı olmuşsunuz. Bu kafileye sözüm yok artık!  dedi.

Kaptan dümeni çevirdi ve gemi uzaklaşmaya başladı. Küçücük bir gülümseme yüzünde belirdi Sophie'nin.

Küçücük bir gülümseme için.
Artık her şey, sadece, yalnızca, kendi yüzünde oluşturabileceği küçücük gülümseme için.



8 yorum:

  1. Gülebilmek en büyük meziyet...
    Her zamanki gibi çok güzel :))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle şeymacım hep gülelimm .)
      sen güzelsinnn
      sevgiler, öpücükler

      Sil
  2. gülümsemek bizi bize getirir en onulmaz zamanlarımızda..
    yine çok güzelsin mavim benim..

    YanıtlaSil
  3. O tebessüm, o mutluluk. Senin varmak istediğin yer bu değildi ama aklıma şu geldi, Tebessüm etmek sadakadır. Alan içim sadaka, kendin için sadaka.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılarımdan tanımışsın benii :)
      tebessümün o yönü de var doğru,
      hep tebessüm olsun yüzümüzde o zamann :)

      Sil
  4. Şarkıya bayıldım, ellerine sağlık ayrıca :))
    Öperim seviliyorsunuz efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel ya ben de çok seviyorum :)
      siz de öyle efendim çokçaaa :)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram