27 Nisan 2014 Pazar

Hep özlenene..


Sana söyleyemediklerimi karıncalara söyleyeceğim, bozkıra, senden benden yalnız.
Susuyoruz bak hep. Söyleyemediklerimizi susuyor, bilmediklerimizi konuşuyoruz. Bozkır senden benden yalnız, oysa yaratık dolu, yaşam dolu –ya karıncalar. - S. Soysal -
Sen öğleden sonra dinlenmek için oturduğum bir dut ağacının serin gölgesi gibisin. Taşradaki bir kütüphanede yıllanmış kitapların arasından kanatlanmak bir kuş gibi keşfedilmemiş ülkelere.. Sevgi Soysal'i, Suna Tanaltay'ı, Sunay Akın'ı keşfetmek gibi. Yağmurda yürümek ve toprak kokusunu içinde hissetmek gibi. Buğusu üstünde şekersiz bir çayı havuçlu kekle tatlandırmak gibi. Tomurcuğu açmaya ramak kalan bir çiçeğin saksısını güneşe çevirmek gibi. Eski bir plaktan duru, sakin bir Fikret Kızılok şarkısını dinlemek gibi. Baş başa ya da Yeter ki melodisinde kaybolmak gibi.
Sevgilerimizin el sıkışmakta güçlük çektiği insanlar, var oluşlar haberimiz olmadan zulamıza sızdı. Efsunumuz aslında orada gizlediklerimizdi. Belki de onlar yaşamdaki her var oluşun çeşit çeşit tükenmeyen renkleriydi. Bizi biz yapan renklerdi.. Durmadan yeni boyanmış bir var oluşa teslim olduk. Boya yeni olduğu için tüm lekeler çabucak yer buldu kendine. Bir daha bir daha boyadık. Renkler karıştı. Ama senin yüzün berraklığını yitirmedi, kalbin sevgisini bitirmedi, ruhun en güzel anlarla çoğalmayı bildi.


Omzunda mırıldansın güvercinler, uğurunu bıraksın tüm uğur böcekleri çiçeklerine.. İşçiliği çok fazla olan ak sütü beyazlığın yer açsın hep en güzel resimlere.
İçindeki sebat, sevgi, hamd ve şükranla notalanan o müzik hiç susmasın..

Uzağında kalma diyorum,
bu gülüşün, bu baharın..
İçinden bir dalgınlık tutma hemen,
papatyalardan fallar bakacağız daha..

Oturup dostlarla aşkın ateşini
alevlendireceğiz şiirlerle..
Sevginin, iyiliğin bayrağını
indirmemek üzere göndere çekeceğiz..

Uzağında kalma diyorum,
bu haykırışın, bu yaşam türküsünün..
İliklerine kadar hisset onun heyecanını.
Haykır var olmanın arı sevincini.

Kanatlarını havalandırmayı bekler mutluluk;
gülümse, unut bir an kederlerini..

Mutluluk sende diyorum,
gönülleri açan gözlerin en parıltılı ışığında..
Mutluluk, sevgi, bahar, sen ol..
Ol,
Var ol..

Uzağında kalma diyorum, 
bu yürek çağrısının..






24 yorum:

  1. Offf diyorum puufff diyorum uuffff diyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      yine güldüm diyorum
      ve teşekkür ediyorum :)

      Sil
  2. Bu çağrıya uzak durmak ne mümkün:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmasın hiç bir kimse handancım :)

      Sil
  3. çok içten olmuşşş çok beğendimmmmm:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeldi ama bitti sanki azdı ama olsun . Emeğine yüreğine ve kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, sevindim sözlerine :)

      Sil
  5. canım benım ne ıyı gedlı tesekku ederım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bircancım böyle hissettirdiyse varmak istediğim yerdeyim o zaman
      ne güzell :)

      Sil
  6. Böyle bi ateşin etrafındayız sanki.. Hepimizin elinde en sevdiği içki.. Birinin elinde viskisi, birinin elinde çayı, sıcak çikolatası ya da ayranı.. Her renk var sanki sohbette.. Bol bol da kahkaha.. Katılınmaz mı hiç buna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buketçimm ne tatlı bir çağrışım ve ne güzel ifadeler,
      çok mutlu oldum canım, o yerdeki eşsiz birlikteliğin ritminden güzel şarkılar bıraktım kalbine :)

      Sil
  7. Yine ne güzel yaşama sevinci vermişsin :))
    Güzeller güzeli öpüyorum seni :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam sevincimiz hep taze olsun canımm :)
      ben çok öptüm şeker

      Sil
  8. Tüm yorgunluğum, uykusuzluğum uçtu gitti şimdi bu güzel yazıyla...teşekkürler maviye iz süren...günümü şenlendirdin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle hissettiysen ne ala burcucum :)

      Sil
  9. Bu içten çağrıya kayıtsız kalmak ne mümkün... Çok güzel. Yüreğine sağlık mavimm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sesime ses verin o zaman :)
      senin de huzurum :)

      Sil
  10. Ne güzel bir çağrı, buna hiç karşılık verilmez mi :) Ben olsam ne uzağı sokulurdum şah damarından içeriye :))

    YanıtlaSil
  11. bişey anlamadim ama heralde iyi bişey dimi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biricik ablama yazdım iyi bişey iyi :)

      Sil
  12. Uzağında kaldığım nice şey geldi aklıma, başta akdeniz, başta saçlarına uzandığım bir kadın, başta annem ve babam... Doğrudan bir uzaklığın içinde, iy ibir çağrı oldu. Sağ ol, var ol.

    Garptan Saygıyla,

    Aylak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ne güzel aylak, ne güzel ifade etmişsin duygulandım..
      sen de sağ ol..
      uzaklara selam ve saygı benden de:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram