20 Nisan 2014 Pazar

Biri

Evine temizlikçi gelmeden önce evini temizleyenlerden. Kimseye mahcup olmak istemeyenlerden. Evi zararlı temizlik malzemeleri ile kokunca temizliğin bittiğini sananlardan. O kokulardan kurtulmak için bütün evin pencerelerini açan içeriye bahar kokusunun girmesini isteyen, uzaktaki akasya kokusunun yayılmasını bekleyen. Gecenin rüzgar değirmeni bırakırken dünden kalan külleri o küllerden uzaklaşmak için kendini bitmeyen yüzeysel bir temizliğe kaptıranlardan.

Çayı şekersiz içenlerden, çocuğunun her dediğini yapanlardan, çocuğun her dediğini yapmanın onu doyumsuz bir bireye dönüştürebilme ihtimalini düşünüp endişe duyanlardan. Çocuğu özgür bırakırken çevredeki büyüklerden nasihat dinleyenlerden. Çocuğunun gıdığından öpmeyi sevenlerden. Ona sakızı şişirip balon yapmayı bir türlü öğretemeyenlerden. Kızı ile Shakira gibi dans etmeye çalışanlardan. Giysi, ayakkabı dolabında sürekli detoks yapan ama bir türlü vazgeçemediği eşyalarını atamayanlardan. Eşyalarla duygusal bağ kuranlardan. Kıyabildiği fazlalıkları dağıtmasına rağmen, evde hala bitmeyen ıvır zıvırlardan muzdarip olanlardan.  Müziği yüksek sesle dinleyenlerden, kavrulmuş karpuz çekirdeği sevenlerden. Konuşmaktan çok, dinlemeyi sevenlerden.

Çiçeklerin yapraklarına su püskürtmenin çiçeğin daha çabuk büyüyeceğini çiçek dostu bir arkadaşından öğrenenlerden. Sabahları çiçekteki yeni filizlenen yaprakları görüp onlarla konuşanlardan. Her Migros'a gittiğinde kendine orkide almak isteyen ama her gittiğinde bulamayan, çarşıya giderken çiçekçilere sormayı unutanlardan. Kahvenin selülit yaptığını bile bile günde iki üç fincan içenlerden. Her gün evde ip atlayanlardan. Aynı zamanda mayalı açmalar, hamur işleri yapmaktan vazgeçmeyenlerden. Bunun sorumlusunu kan ilaçlarına bağlayanlardan. Her şeye bir bahane üretmeyi pratikleştirenlerden.

Her alışveriş yaptığı mağazaya telefonunu veren sonrasında gelen indirim mesajlarını okumadan silenlerden. Bir şey alırken çok kez düşünüp, çok düşünmeden aldığı bir şey de pişman olabilme ihmali yüksek olanlardan. Zamanla hiç bir insan kötülüğüne şaşırmayanlardan ama hala onlara dair verici olmaktan vazgeçmeyenlerden. Hayattaki olaylara, insanlara alışan ama en küçük bir sevinçle yaşama heyecanını canlı kılanlardan. Otobüste, yürürken uçuk kaçık hayal kuranlardan. O hayallerle yüzünde beliren gülümsemeyi yadırgayanları umursamayanlardan. Çabuk gülenlerden, çabuk unutanlardan, çabuk ağlayanlardan.

Biri işte. Çelişkili, düşünceli, hareketli, heyecanlı. Öteki gibi, diğeri gibi, kendi gibi. Biri.

40 yorum:

  1. kısa cümlelerindeki yoğun hisleri alabiliyorum mavi.
    birçok tanımlamanın dışında kalan,doğal,sempatik,içten,her geçen gün güzelleşen ruhu ile beraber,yeni yollar açmak isteyen,heybesinde her şeye rağmen umut taşıyan,sürekli yazan,yazdıkça çoğalan,yenilenen biri...baharın tüm renklerini benliğinde taşıyan ama bunu sadece görebilenlere yansıtabilen..iyi ki var o biri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım yaa ne güzel yazmışsın, çok seviyorum dünyanı.
      sen de iyi ki varsın, öylesine bir paylaşım gerçekten.
      İçerik komik de şimdi yüzeysel baktım sanki çok ciddi yazmışım :)

      Sil
    2. ben de senin dünyana bitikim :D

      Sil
    3. sen çok şirinsin kuzusu, geliyorum şimdi :)

      Sil
  2. Bu kadar cümleyi arka arkaya getirenlerden, cümlelerine anlam yükleyenlerden, yazılarına heyecan katanlardan, güzel yürekli olanlardan, tatlı dilli olanlardan, mutluluğunu ve mutsuzluğunu güzel ifade edenlerden biri...MAVİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günercim ne güzelsinn çok mutlu etti bu sözler beni,
      her güzel sözle gevşeyen, şımaranlardan :)

      Sil
  3. hepimiz biriyiz :)
    evime temizlikçi çağırdığımda hiç uğramıyorum ben valla. gelsin temizlesin o kadar para veriyorum :D
    ay o indirim şeylerine bende gıcık oluyorum.
    tebrikler sende bizdensin :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi birisin sen :)
      :)) ay yüzeysel temizlik işte, onunla beraber durmayanlardan :)
      gıcık ama dayanamıyorum veriyorum numaramı,
      yaa sizin gezegeninizdenim değil mi=)

      Sil
    2. içimizden biri, halktan biri, oylaaaarrrrrr maviye oleyyy :D
      o biiiirrrrrrr halkın kızı :D:D:D:D:D:D:D:D

      Sil
    3. Oleyyyy halkın mavi partisine oylar yağıyor sayın seyirciler :)
      gelişmeler az sonraa :D

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın canım,bütün bunların yarısını bile yaşamayan insan robottur bence;ya da biz onları anlamıyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın bize yükledikleri ve bizim ona yüklediklerimiz, güzel bütünleşmek gerek yüklediklerimizle :)
      çoğumuzun yaşadıkları eveet :)

      Sil
  5. muhteşem durumsal betimlemeler var. durumsal betimlemeyi ben buldum, ilerde ne olduğunu anlatıcam ama yapanları çok seviyorum.
    neyse, gıdık falan ahahah. sakız şişirme zaten senin suçun değil.
    son paragraf benim ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm durumsal betimleme.. çok güzel ben de bu tabiri çok sevdim zeritte :)
      Gıdıkları çok şirin amaa, sakız şişirmede de ne zaman öğrenicem ben diyor sürekli.
      sanırım hepimiz biraz öyleyiz :)

      Sil
  6. O biri içimizden biri, benim sevdiklerimden biri .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlımm o biri de senin tarzına hayran :)

      Sil
  7. Sevgili Maviye İz Süren hepimizden birşeyler vermişsin yazında. Bu yazı aslında hepimiz gibi, herkes gibi...yazını çok beğendim. Yazını okurken kendimden birçok şey buldum ve biliyorum ki bu yazıyı okuyan pek çok insan da şu cümle beni anlatıyor diyecektir. Kalemine sağlık, Çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizden kesitler var nermincim, kendinden bişeyler bulmanda çok güzel,
      çok teşekkür ediyorum, öpüyorum ben de :)
      sevgilerimle

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. çikolatamm tatlımmm sende benim için öylesin :)

      Sil
  9. O biri can gibi vazgeçilmez biri di mi :))
    Okudukça okuyası geliyor insanın :))
    Hayatın değerli olduğunu bilen ve bize her defasında bunu hatırlatan çook tatlı biri :)
    Kocaman öpüyorum seni :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım canımm hep bir gülümseyiş
      ve hep bir sıcaklık bırakıyorsun kalbime o senin güzelliğin biliyorsun :)
      bir de ne diyicem blog deposunda yorum yaptım sana bakarsın :)
      ben de çok öptüm

      Sil
    2. Gördüm ki çok seviyorum ben seni ya :)
      Okurken içim içime sığmadı :))

      Sil
    3. ben de seni :)
      mutlu ettiysem daha çok mutlu olurum benn :)

      Sil
  10. Yazınız çok güzel özellikle insanları gözlemleme sonuçlarınız çok güzel.Yazınızı okurken her satırda bu kişi şu arkadaşım, bu şu tanıdığım demekten kendimi alamadım.Gerçekten mükemmel olmuş. http://bellemelange.net/blog

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      beğenmeniz mutlu etti beni.
      uğrayacağım blogunuza, sevgiler :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      ben de sizdenim eveet :)
      sevgilerimle

      Sil
  12. Kimmiş acaba o birisi;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şirin biri tanısan öyle dersin eminim :)
      bir de çok mütevazi baksana :)

      Sil
    2. Yıkılıyor resmen mütevazilikten:)

      Sil
    3. Yıkılıyo yıkılıyo :)))

      Sil
  13. Benim cok sevdigim biri'sin seeen ve ikinci paragraftaki bi cok biri de benim itiraf ediyorum :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelimm ben de seni çok seviyorum,
      varlığın hep mutluluk verir bana :)
      orda sen de varsın demek :))
      öpüldünn

      Sil
  14. o biri ne tatlı öle hihihih =)

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram