10 Nisan 2014 Perşembe

beyaz


Gün ışıdı. Avucumun içinde boynu bükük, solmuş bir gelincikle uyuyakalmışım. Karanlığın kirini, pasını silmek için didinmişim. Takatsiz kalmışım. Sesimden takatsizliğimi anlayan anneme defalarca iyiyim ben anne, her şey yolunda merak etme beni demişim. Uyuyakalmışım. Sonra Bab-ı Ali yokuşunda yürümüşüm rüya boyu. Yol hiç bitmemiş sanki ve gün ışığında uyanmışım. Sanki yıldızlar dökülmüş gözlerimden, yerin üzerini kaplamış. Kalbimse acıyla damgalanmış. Sesimi sessizliğe bölenler çoktan göç etmişler. Ses'siz kalmışım.

Dağ, ova, çiçeğini ve kokusunu veren akasya çoktan uyanmış. Kelebekler konak etmiş bu kenti. Yürürken yol boyu, yanımda beliren kelebekler. Turunculu, siyahlı göz kamaştırıcı kelebek sürüleri. Onlara özenmeye yeltendiğimde her defasında çimenlere yağmış kalbim. Kalbim, dökülmüş; kalbim azalmış. Kalbimi kalpsizliğe bölenler kuytu geceye karışmış.

Ey bu çiçekleri açtıran, dallara yerleştiren, kuşları uçuran,
günü, geceyi yapan ve denizleri, insanları gözleyen,
hürmetli sevgilerimi bitirme sen, aç gözlerimi ışığında, yum gözlerimi karanlığında,
takılı kaldığım geçitlerin ufunetli lahzalarından geçebilme gücü ver, gücünden güç ver..

Gün ışıdı. Tren ışık bulutları içinden soluk almadan geçiyor. Zamansa kara bulutların içinde tükeniyor. Çay hazır, ekmek sıcak, gün yürümeye başladı. Bir kez daha dünyaya inanmaya başladı çocuklar, sırtlarında çanta. Az zeytin, az peynir, biraz da dünden kalma kürt böreği. Çay hazır.
Rüzgarın hüznünü, acının tozunu aldım. Azların tüneğinde bugün beyaz bir gün olsun istedim. Beyaz bir gün diledim sana, bana, ona ve kalbi acıda mühürlenmişlere. Sadece beyaz.




38 yorum:

  1. ne güzel temenni sadece beyaz bir gün ama birazcık da pembe : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam biraz da pembe olsun nihalcim :)
      günaydın

      Sil
  2. gunaydın nerden bulursun sen boyle seylerı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın şeker, bazen geliyorlar işte :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. belki de huzura fazlasıyla duyulan özlemin yansımaları :)
      Şunu düşünürüm hep damlacım, insan huzur içindeyken mi onu daha iyi betimler yahut huzura duyulan özlemi mi daha iyi betimler? birçok kavramda bunu düşünüyorum, ilgisi yok ama paylaşmak istedim :)
      günaydın

      Sil
    2. Söze şöyle girebilirim tam da burada ; Mutsuzluklarım olmasa cümlelerim bu denli güzel olamazdı. İyi anladım ben seni ,yazdığımın sonundaki ünlem de bir özlem aslında.
      Günaydın canım :)

      Sil
    3. mutlulukların içinden de akarak,
      çoğalarak daha güzel yazdığımız yazılara :)

      Sil
  4. Yeni açılan beyaz sayfaların kirlenmemesi ümidiyle günaydın :)
    Mimledim seni :)
    Kocamanda öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni sayfalar hep maviyi yaysın ve onun çoğul türkülerini :)
      okuldan yeni geldim güzel akşamlar prenses :)
      tamam teşekkür ettim mimi almaya geliyim ben :)
      ben de çoook :)

      Sil
  5. kalbi acıda mühürlenmiş bu ben oluyorum sanırım ....

    YanıtlaSil
  6. Duygulandım çok güzel yazmışsın canım ,her gün beyaz olsun ve bütün karanlıkları kötülükleri örtsün sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilerim hep öyle olur meltemcimm :)
      benden de kalbine sıcacık sevgilerr

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. güzel akşamların olsun güzel yürek..

      Sil
  8. Kalbi aciyla muhurlenmisi ustume aldim aldim tam oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoğumuz öyleyiz galiba :)
      güzel günlere çikolatam..

      Sil
  9. karanlığın kiri pası üzerinde ya hani, her gün ağardığında sence çıkıyor mu o izler? diğer akşama bembeyaz kalabiliyor musun yine? ve her akşam o bembeyaz -tenin- yani o bembeyaz -senin- karanlıklardan korkusu kaldı mı artık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh çıkabilse keşke uğur böceğim, keşke yinelemesek kendimizi..
      bizi aynı çalkantılara bırakmaktan usanmayan hayata karşı hep beyaz kalabilsek..
      korkular onlar çoktan bize sinmiş, öyle çıkarmak bir anda mümkün olabilseydi..

      Sil
  10. Merhaba..Sizden bahsettim blogumda..Mim deniliyormuş sözde..Ben de bir denedim :) Beklerim..Sevgilerle..
    http://bogurtlenlim.blogspot.com.tr/2014/04/mimleme-harekat-bir-blogger-akm.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba böğürtlenim. ne hoş bir sürpriz bu, ne kadar zarifsin,
      çok mutlu oldum benn :)
      yalnız google artı hesabım olmadığı için yorum yazamadım tatlım ve izlemeye alamadım seni..
      çok teşekkür ediyorum.. böğürtlenli bir tadın esrikliğinde kaldım ben şimdi
      çok hoşsun, sevgilerimle..

      Sil
    2. :) :) :) hiç sorun yok..takip mühim değil, isteyen herkes okuyabiliyor yazılarımı, bu bana yetiyor..
      Sadece farkın olduğu için aldım aslında bu teşekkürleri..

      Sil
    3. ne güzelsin..
      okuyorum güzel yazılarını. çok incesin,
      kocaman sevgiler bırakıyorum kalbine :)

      Sil
  11. Orada "çay hazır" yazdıkça insan umutlanmaya başlıyor. Nedendir bilmem.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam sana da hazırlarım ne olcak ki :)
      edebiyat işte karın doyurmuyor sürekli çay içiriyor :)

      Sil
  12. Ey bu çiçekleri açtıran, dallara yerleştiren, kuşları uçuran,
    günü, geceyi yapan ve denizleri, insanları gözleyen,
    hürmetli sevgilerimi bitirme sen, aç gözlerimi ışığında, yum gözlerimi karanlığında,
    takılı kaldığım geçitlerin ufunetli lahzalarından geçebilme gücü ver, gücünden güç ver..

    süperrrr.... lütfen gücünden güç ver bize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn, o güce çok ihtiyacımız var narkoz :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim pinkçim :)
      sevgiler benden sana :)

      Sil
  14. gücünden güç ver!
    inanmana sevindim. seni de sevdim. takip listeme de ekledim.
    baybay!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldinn :)
      gücümüzün daha çok olması dileğimle.
      memnun oldum :) ben de uğrayacağım.
      sevgiler

      Sil
  15. Tüm renkler birleşince beyaz oluyormuş.

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram