10 Mart 2014 Pazartesi

O kuşu yazdım, his et


Kadın koca bir ağacın gövdesine dayamış sırtını oturuyor. Usunun ince katmanında kayıyor. Mavilerden aşırıyor onu. Damlaları çekiliyor usul usul...
Bir su perisi beliriyor son damlaların göğsünde. Gül teninde geçmeyen yaralara dokunuyor bir bir. Sihirli bir dokunuşla usul usul iyileştiriyor o yaraları. Ağır aksak bir şarkının notalarında kayboluyor sonra. Bütün suları içen ağaçsa bir bir tomurcuklanıyor dallarında. Tüm gölgelerini saklıyor onun altında.

O ise, tüm bencil, fütursuz, mazoşist hisleri ile betimliyor aşkı. Kadın ürküyor, şaşırıyor, kaçıyor.. Olabildiğince bilindik bir yağmur bu, görüyor.. Üşüyor.. Oysa..

Başka türlü bir şey benim istediğim. 
Ne ağaca benzer ne de buluta. 
Burası gibi değil gideceğim memleket. 
Nerde gördüklerim nerde o beklediğim. 
Rengi başka tadı başka..*

Bırakıyor o elleri. Bırakıyor o gözleri..
Bütün sahillerde balık tutan adamlar olmuyor. O, her sahilde yalnız bir adam oluyor. Yalnız bir adam.. Güneşin yansımasını hiç kimsede aramayan. Aynasına yansıyan gölgelere tahammül edemeyen, yanında hiç bir insanın ağırlığına dayanamayan..

Birikmiş bin bir renkli hikayenin, kurumuş mor çiçeklerin, heyecanların hiç bir manası yokmuş. Görüyor kadın. Bir flüt sesi eşliğinde, kırık bir kalbi avcunda sıkarak aşkın pastoral resmindeki bir kuş figürü oluyor.

İflah olmaz bir kuştan başka bir şey değildi kadın. Kanatlarını kırmalarına izin verecek kadar seven akıllanmaz bir kuş..

* Can Yücel

30 yorum:

  1. Bir kuş havalanır masmavi semalarda ve sanır ki tüm o mavilikler onun olacak o anda heyecanla kanat çırpar, ta ki biri aniden o naif kanatlarını kırıncaya kadar. Oysa biliyordu o kanatlarının kırılacağını çünkü ne vakit çalışsa uçmaya her defasında düşmüştü uçurumlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya.. duyguların çok kuvvetli biliyor musun?
      yazının ana fikri bu kadar güzel ifade edilir. bayıldım:)

      Sil
  2. Bu kus banada cok benziyor :(

    YanıtlaSil
  3. Ne çok seviyoruz kalbimizin sızısını
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah bu yönümüzü biraz törpüleyebilsek,
      kalp işte dayanmıyor kii :)

      Sil
  4. Ben de iflah olmaz bir kuşun galiba. Hatta daha da kötü kanadım kırık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kanadı kırık bir kuş gibiyim
      uçsam uçamıyorum,
      göçsem diyorum göçemiyorum..
      ancak, fakat, lakin diyorum
      kanatları onarıp uçabilmeli..
      uçmalı..

      Sil
    2. offf! çok güzel. Uçabilmeli, uçmaı... :) Göksel'in Yalnız Kuş şarkısı geldi aklıma. Bu sohbet üzerine tam yakışır. :))

      Sil
    3. çok severim.
      bende de aynı çağrışımı yaptı ve sabah Yalnız Kuş'u dinledim :)

      Sil
  5. Canım yazdığına sevindim:)Kadınları kadın yapan o yaralı kanatlar hep..Böyle olmaz olsaydık diyorum bazen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sevindim canım :)
      O kanatlarla uçmak, hayatın farklı duyularını keşfetmek ne zor ve ne ağır oluyor..

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. ah o kuş..
      bıraksalar uçmanın özgür türküsünde kaybolacak ama
      bırakmıyorlar ki.. kırıyorlar..

      Sil
    2. aslında gönüllü tutsak, mutlu tutsaklığından
      bazen sonsuzluğa uçtuğunu hissediyor ama ayakları yerde kanatsız, ruhunda gözlerini kapatıp özgürlüğün tadını çıkarıyor

      Sil
    3. yine de mesut bir kuş yine de şikayetsiz..
      Nihalcim yazdığın şarkıyı çok severim ben de
      ve söylediklerini çok içten hissettim, çok sevindim:)
      ben de seni ve paylaşımlarını çok seviyorum..

      Sil
  7. Kuşların en sevdiğim özellikleri uçabiliyor oluşları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her şeye rağmen uçabilmek çok güzel olmalı:)

      Sil
  8. Her sahilde yalnız bir adam oluyor. Yalnız bir adam.. Güneşin yansımasını hiç kimsede aramayan. Aynasına yansıyan gölgelere tahammül edemeyen, yanında hiç bir insanın ağırlığına dayanamayan..

    Kendimi buldum sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım yaşanmışlıklar, çabuk tüketilmiş ilişkiler insanı yalnızlaştırıyor.
      yalnızlık insana daha yakın olabiliyor bu durumlarda.

      Sil
  9. bende kuşlar gibi uçacağımki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel yaa, imrendim sana bak:)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. benim de çok sevdiklerimden reyhancım

      Sil
  11. Kanatlarını kırmalarına izin verecek kadar seven akıllanmaz bir kuş.. Ne doğru bir tespit...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevmek birçok özveriyi beraberinde getiriyor değil mi?

      Sil
  12. kanatları kırılan kuşlara, uçması için itinayla "cadı süpürgesi" verilir:)
    ama sahildeki yanlız adama çare yok, kaderi yanlızlık çünkü.. zümrüd-ü anka gelse hayır etmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bu çok güzel fikir, çok sevdim aliscim.
      ay öylelerinin kendilerine hayırları yok çook haklısın kuzum:)
      öperim çok.

      Sil
  13. yokyok sevmem ben oyle kırılıp kırılıp seven kadını..aaaa meraklı demekkı acı cekmeye....eyy mantık kos kadına yardım et:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      ayy iyi güldüm valla. var ol. evet ya niye acı çekmeye meraklı ki?
      mutlu olmaya meraklı olsun, mantığını çalıştırsın doğru dedin:)
      öptüm çok.

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram