8 Mart 2014 Cumartesi

Kafiyeler değil, eylemler önemli diyorum


Elizabeth Smart'ın Serseri ve Kopukların Göğe Çıkarılışı adlı kitabını okudun mu bilmiyorum? Bana kalırsa güzel bir kitap ve unutmadığım, ara ara okuduğum özel bölümleri var. Bugüne özgü birkaç bölüm paylaşmak geldi içimden.

Sen de öyle düşünür müsün bilmiyorum? Ama bana kalırsa bir kadına en çok yakışan şey, gülümsemek.. Dil, din, ırk fark etmez.Gülümseyen her kadın etrafına güzellik katar. Kadın gülümsemek demektir ve kadının gülüşü her derde devadır. Onlara kafiyeli, ezberlenmiş mısralarla değil de sevgiyi hissettirecek eylemlerle yaklaşmak gerek diye düşünüyorum. Mesela gülen bir yüzle, mesela içten bir dokunuşla...

Kadınların daima gülümsediği ve önemsendiği bir dünya ümidiyle, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Gününüzü kutluyorum.

"Endişeyle eylem arasında kadınların yüzleri çöküyor. Sahte, yararsız, alçakça, aşktan yoksun giden her şeyi geride bırakarak çekip gidebilirler mi, o mantarlarıyla gizemli tarlalara... 
Hakikat onlara yapışıyor, güzelliklerini kemiriyor. 
Rahim hantal bir yük sanki. Kim böyle yaygaracı bir yükle düşe kalka tepeye çıkabilir ki?" 


"Yaşmakların altına mı gizlenmişler, ya da ev işlerinin deli gömleğini mi giymişler, ya da odalarda yalnızken yaralarına çekiç mi vuruyorlar?" 

"Usulca ve özenle gülümse. Bu sonu gelmez dışsallık senin kurtuluşun. Yaşamın tekir balığını bir deniz salyangozu gibi kap." 

"Şimdi, dünyayı yalanlar döndürüyor diyorsun, koruyucu yastıklar insanların işlevlerini sürdürmelerini sağlıyor. Benim kendi koruyucu yastıklarım, ışığım, özlemlerim var."

"Mutluluk geometrik değildir, ama nereye bakarsanız bakın her yandan akar gelir." 
                                                                                                               Elizabeth Smart

20 yorum:

  1. bır yazı dustu sayfama veda gıbı

    olmasın ınsallah dedım..
    bu kadar güzel yazan bırısı gıtmesın


    gıtmemesıne sevındım.

    gıtmesın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım öykümm
      olmadı gidemedim
      yazmayı,sizleri bırakamadım
      paylaşmayı, sizleri okumayı, çoğalmayı çok seviyorum:))

      ben de hislerini paylaşmana çok sevindim
      öpüyorum çokça. seviliyorsun unutma.

      Sil
  2. ne güzel bir paylaşım. Daha dün eşim eve en mutlu geldiğim an senin mutlu olup gülümsediğin an dedi. O zamana fark ettim ki gülümsemek çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Nihalcim hep gülümseyelim:)
      sevgimle..

      Sil
  3. Bu sabah yine ne kadar şanslı olduğumu hissettim sonra da benim kadar şanslı olmayan kadınların hüznü çöktü yüreğime...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların acısını da hep hissediyorum Handancım..
      O kadınları da düşünen bir toplum oluşturmak için çabalayabiliriz.

      Sil
  4. Kadın cinayetlerinin 7 yılda % 1400 arttığı ülkemizde, tüm kadınların gününü kutluyorum. Umarım sene sonuna kadar yaşamayı başarabilirsiniz. ehi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldinn:))
      korkunç bir rakam değil mi?
      umarım yaşarız:)
      sevgiler

      Sil
  5. Veda yazını gördüm ve boğazıma bir şeyler düğümlendi. Yazılarını okuduğum halde yorum bırakmadım sana. Keşke dedim tek bir yorum yapsamdım. İyi ki gitmemişsin. Sana bir sürü yorum borcum var daha. :)

    Dünya emekçi kadınlar günümüz kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simgee sen de okuyup yorum yapmayanlardansın demek,
      önemli değil inan:)
      bak gitmedim burdayım hep gel o zaman:)
      ben de seni severek okuyorum güzel yürek unutmaa:)
      kutlu mutlu olsunn:))

      Sil
  6. Kadınlar, kadınlarımız, elleri öpülesi analarımız, kardeşlerimiz, sevdalılarımız... doğuştan gelen sezgi ve anaçgil sevgileriyle iyi ki varlar... Hak ettikleri çok daha güzel bir dünyaya...

    Kadınlar Günü'nü(zü) kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekleriniz..
      umarım gerçek olur..kadınların sindirilmediği, ötekileştirilmediği o beyaz dünyaya inancımla..
      çok teşekkür ediyorum
      sevgilerimle

      Sil
  7. Kadınlarımızın yüzü hep gülsün,hatta gözlerinin içi gülsün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle olsun..
      hak ettikleri değeri görsünler:)
      sevgilerimle

      Sil
  8. Gülümsemek ve herşeye inatla gülümsemek..Işıl ışıl bakabilmek şu dünyaya..Gülümsemek elbet güzelleştirir insanı..Sadece kadını değil..Erkeği , çocuğu hatta hayvanları bile..Hep gül emi sen, yüreğinle gül..Güzel gününü kutluyorum maviş:) seni tanıdığıma seviniyorum..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyler hep kıymetli gönlün.. ne güzel akar kalbime..
      Sen de hep gül, güldükçe çoğal.. Ben de kutluyorum:)
      ve sevgilerimi bırakıyorum o engin kalbine..

      Sil
  9. Ne güzel seyler buluyorsun canim ya paylasmak icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğim kitaplardan, yazarlardan beğendiğim dizeleri sık sık paylaşıyorum
      beğeniyorsan ne ala ahucum:)

      Sil
  10. Seninde kadınlar günün kutlu olsun canım
    :)
    Ben başlığı çok sevdim ve evet bir kadının en güzel aksesuarı gülümsemek
    :)
    Kitabı okumadım ama okumalıyım
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canımcım:)
      başlık bana ait, sevindim. gülümsemek herkese yakışıyor.
      kitabı tavsiye ederim:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram