25 Şubat 2014 Salı

Saat kaç?


Bana kimsenin talimatı ile gelmemiş biriydi. Herhangi biri. Aynı trendeki aynı yolcu gibiydik. Mağrur olduğunu bilmezdim, mahsun olduğunu düşündüm. Yüzünde bir tebessüm olmak istedim, onu mutlu etmek istedim. Bilemezdim kafasında kötü olarak yer etmişim. Bilemezdim ne yapsam da o bakışı kıramazmışım. Gereksizdi gösterdiğim yakınlık, uzakmışım. Yersizdi bırakmadığım tutunuş, yersizmişim. Onun bana bakışı hiç bir zaman değişmedi. Hiç bir zaman düzelmedi. Meğer hiç değişmezmiş onlar. Değişmeye öyle dirençlilermiş. Onlar kendi gölgelerinden başka kimseyi görmezlermiş. Hiç olmayan, sahte kimliklerini sürerlermiş güne.

Ah Neruda sen ne derdin? Güneş doğduktan sonra günü ayakta tutmak için ne gereklidir? diye sorardın. Masallar, maskeler, ata sözleri, klişeler, varlıklar, hüzünler, darağacına asılan umutlar evet eşit değil hiç bir şey bu hayatta. Gün biterken her yana sirayet eden bu eşitsizlikler kumpasında günü ayakta tutmak çok zor.
Erdem, iyilik manasını değiştirdi. Aslını bıraktı dağlar ardına.

Kahramanlar dolaşıyorlar. Kutlu kılıyorlar mutlu birlikteliklerini. Hiç çağrılmadığım o yere bakıyorum uzaktan. Renk cümbüşüne dönmüş içi boş aynalarında boyuyorlar yüzlerini. Hiç bir yerim yokmuş onlarda.
Yersizmişim, yurtsuzmuşum, hiç bir şeymişim!

Saat kaç Mavi saat kaç?

Kaçıncı çalınışı aynı çanların ve kaçıncı uyanamayışın yüksek sesli bu çanlara rağmen?

24 yorum:

  1. hiç birşeymişiz gibi hissettirenlere....

    YanıtlaSil
  2. Maalesef bazen ne yaparsak yapalım bazı insanların önyargıları kırılamıyor, değiştirilemiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ön yargıları parçalamak
      bir atomu parçalarına ayırmaktan zor der albert einstein:)
      sevgiler.

      Sil
  3. Saat:
    Bulutları çeyrek geçiyor,
    Yağmur damlaları iskeleye yanaşmış,
    Yelkovanla buluşmak üzere..
    Şu İstanbul'a hüzünde yakışıyor, yağmurda..
    Zaman akıp geçiyor..
    Saat,
    Kaç!
    Uzaklara
    en uzaklara git
    Benim zamanım en hoş en güzel zamanlar,
    Gerisi hikaye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle güzelsin ki dizelerinle hem tatlı bir esinti bırakıyorsun hem de durmak istediğim noktayı en güzel biçimde ifade ediyorsun:)
      tavrına sevgine hayranım:)
      sevgiyle..

      Sil
  4. Hiç bir yerim yokmuş onda.
    Yersizmişim, yurtsuzmuşum, hiç bir şeymişim!
    Peki ben kimim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada onların koymak istedikleri yere direnç gösteren bir insan profili var.
      iyi niyetliliğiyle yalnızlaştırılmaya çalışılan insan:)
      onlar için hiç bir şey ama kendi doğruları içinde her şey olan bütün olan insan:)

      Sil
  5. Saat bir bilinmezin girizgahında şimdi
    ve bölük pörçük bir hayatı tam ortasından geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaybedişlerden doğan yanlarımızda
      saatler gülümseten anları vursun canım..

      Sil
  6. erdem aslını dağlar ardına bırakalı çok oldu be mavim..
    kimliksiz sorular yer bulamaz kendine meçhul benliklerde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendine uzak, kendine meçhul benliklere uzak olalım
      ne güzel dedin:)

      Sil
  7. bende son cümleye bayıldımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyanalım o zaman emrecim uyanalım:)))

      Sil
  8. Ve belki geceler de yitirdi gerçekliğini, maskesiz uyuyamaz oldu insanlar ve yüzünde tebessüm görmek istediklerin bile yumdu gözlerini ve sırtını döndü sana/bana gecede
    Müthiş bir anlatım Baharcım, harikasın
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de çok güzel yorumluyorsun çiçeğim:)

      Sil
    2. Sevgilerimle öyleyse

      Sil
  9. Mavi niye sadece senin yazılarını okurken ne yorum yazsam acaba diye düşünüyorum. Bunu fark ettim :) Galiba ne yazsam sönük kalacak bu yazılar karşısında. Ve niye çok güzel ve sondaki çok düşündürücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz soyut ve karışık olabiliyor çoğu zaman:)
      öyle düşünmen mutlu etti beni.
      sardım güzel yüreğini.

      Sil
  10. O vakit bir hep merkezimizde kalalım...ne olursa olsun:)

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram