9 Şubat 2014 Pazar

Güzel bir pazar:)


Tatilin son günü. Güzel, geniş bir kahvaltı ve Nazlı oyunlar. Gülce ile planladığımız tatil etkinliklerinin çoğunu yaptık. Bu aralar ise, Arzu teyzesinin ona hediye ettiği Clown  ile oynuyor. Oyun hamurundan değişik şekiller yapıyor ve palyoçayı süslemek çok hoşuna gidiyor.

Gülce'nin Palyaçosu
Bana da tupperware'ın ipli doğrayıcısını almış ablacım. Bu doğrayıcı çok pratik tamamen kol gücü ile çalışıyor. Bir yandan kas yapıyor bir yandan da hemencecik dolma içlerini hazırlıyorsunuz. Tabii sadece dolma değil bütün doğrama işlemlerinde rahatlıkla kullanabilirsiniz. Şu an Tupper'ın yağdanlığı, mama seti ve saklama kaplarını kullanıyorum. Oldukça pratik, sağlam ve sağlıklı.


Geçen gün doktora genel kontrole gittim. Doktorum kan değerimin çok düştüğünü ve acilen kan ünitesinden kan desteği almam gerektiğini söyledi. Bunun yanında  tadı çok kötü olan, aç karnına içilen şuruplardan verdi. Ben de ufak bir araştırma yaptım bu konu ile ilgili.
Kan yapan yiyecekler:
Tavuk ciğeri, sığır eti, sığır ciğeri, hindi eti, kahvaltılık yulaf, soya fasulyesi, mercimek, barbunya, ıspanak, kuru üzüm, pekmez, ay çekirdeği, havuç, kara lahana, yaban mersini, kabak çekirdeği, fıstık, dere otu.
Bun yiyeceklerin içlerinde sevmediklerim olsa da sıklıkla tüketmeye çalışıyorum. Çünkü demir eksikliği birçok rahatsızlığın başlıca nedeni olabiliyormuş. Siz de bol bol tüketin.

Hepinize iyi pazarlar :)



22 yorum:

  1. İlk resme bayıldım o ne tatlı bir çaydanlık :) Küçükken bizim evimizde de kırmızı çaydanlık vardı hala hatırlarım :) Sanki evin emektarı gibi,evden biri gibi :)
    Öperim efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de çok hoşuma gitti:)
      eşyalar, nesneler insanın tatlı geçen zamanlarının bir tanığı olur hep.
      ne güzel.
      ben dee:)

      Sil
  2. Canım geçmiş olsun.. Aman beslenmene dikkat et, ne güzel hemencecik bakmışsın kan yapıcı yiyeceklere. Eee bilinçli insanın hali başka oluyor :) ben de geçen gün kontrole gittim, bende de kan düşüklüğü varmış. Çok sıkılmıştım kan haplarından 3 haftadır kullanmıyordum, açıkçası bu kadar fark edeceğini düşünmemiştim. Şimdi bende haplar, kan yapıcı yiyecekler..telaş aldı beni :) sağlıklı günler dilerim, öperim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol esracım.
      En son doğumda bu kadar düşmüştü onda da kan takviyesi almıştım. yine aynı değere düşünce kendi önlemimi de alayım dedim:)
      sakın ihmal etme sen de, beslenmene dikkat et.
      sana da güzel günler canım öpüldünn:)

      Sil
  3. beslenmene dikkat canım benim
    ne güzel bir pazar olmuş sizin için sevgiyle öperim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de dikkat et canımcım
      öpüldün güzel pazarlar:)

      Sil
  4. kahvaltılık yulaf vücudun şeker ihtiyacını karşılarmış. dietisyen önermişti bana bir zamanlar.aldım ama ilaç niyetine bile gitmedi boğazımdan.ilk defa bir şeyi bu kadar beğenmedim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben arada mısır gevreği filan yiyordum da yulafı denemedim henüz.
      sevmesem de deneyeceğim duygucuğum:)

      Sil
  5. Sana da mutlu bir hafta diliyorum Baharcım :)

    YanıtlaSil
  6. Biz ne yazık ki listemizdekilerin çoğunu yapamadık. Ne yapalım, her zaman planlar gerçekleşemiyor:-)

    Yeni döneminiz hayırlı olsun Baharcım. Okul dolusu enerji toplarıyla baş edebilmek için kendine iyi bak:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık olsun handancım:)
      çok teşekkür ediyorummm

      Sil
  7. Dünya tatlısı ile güzel bir gün geçirmişsiniz Allah daha nice güzel günler nasip etsin. Bu arada çok geçmiş olsun. Bilirim anemi ciddi sorundur zira 3ile6 ay arasında damardan kan plazması yüklenirdi bana çünkü hiç bir kan ilacı yetmiyordu, kısaca kan depolarım bomboştu. Hala arada düşüyor hemen takviye gerekiyor. Dediğin gibi çok önemli ve ihmal edilmemesi gereken bir rahatsızlık kansızlık. İnşallah kısa sürede düzelir canım. Sağlıklı mutlu günlerin olsun sevdiklerinle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir gün oldu canım:)
      Çok teşekkür ediyorum sen de dikkat et olur mu?
      sana da güzel ve huzurlu günler..

      Sil
  8. Tatilin bitmesi hiç iyi olmadı :( zaman sanki yetmiyor bazı şeylere,ama yine de güzel geçmiş,hediyelerinize de bayıldım canım,ablanı kocaman öpüyorum :) geçmiş olsun sana da,dikkat et kendine,canım benim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım arkadaşımm çok teşekkür ediyorum
      sevgiler, öpücükler<3

      Sil
  9. Canim benim kendine cok dikkat et. Hamur oyunu cok güzeldir ya. Simdi bile olsa ufakliklar ile oturur saatlerce oynarim. Stres atmali ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum ahucumm:)
      hamur evet çok eğelenceli

      Sil
  10. yeni hediyeleriniz hayırlı olsun,tupper ın saklama kaplarındı ben de çok seviyorum, çok kullanışlılar ve yıllardır yıpranmadılar :)
    geçmiş olsun canım, kan değerlerin bu kadar düşükse, aklıma ilk olarak bu durumun çok halsizlik yaptığı ve uyku hali getirdiği geldi. nasıl hem iş,hem ev hem de blogla uğraşabiliyorsun bu şekilde, maşallah arkadaşıma. kan yüklemesini muhakkak yaptır canım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürle ferdacım, çok memnunum ben de:)
      çok sağol bitanem, halsizlik çok oluyor haklısın.
      blogla uğraşmaktan keyif alıyorum diğerlerinde de alıştım sanırım o yoğunluğa.
      yaptırıcam inşaallah, çok teşekkür ediyorum.
      tatlı nazımı ve seni kocaman öpüyorum:)

      Sil