20 Şubat 2014 Perşembe

Gece gece Rimbaud okurmuş

Ansızın bir zaman geçişiminde asılı kalan Mavi uyanmış; lahitlerin birinden el yazması eski bir şiir çalmış, o ay yanığı kokan gecede. Atlamış sağlam sandığı köprülerden nehre, yıldızlar gülümsüyormuş ona. Dante ortasındayken hayatın; o, en ucunda dolaşırmış hep..


"Öyle bir aşk yaşamışsındır ki, “Bir daha artık böylesini yaşayamam” dersin. 
Sonra bir gün, bir rastlantı, yeniden aynı heyecan, aynı coşku, aynı yoğunlukta yaşanan anlar… İnanamazsın. Bir düşteyim sanırsın. 
Kitaplar da benim için öyledir. Eski aşklara dönemezsin, ama eski kitaplara dönebilirsin. 
Bu nedenle de yıllar var ki, gene eski aşklarımı okuyorum. Dostoyevski’yi, Kafka’yı, Rimbaud’yu…" Tezer Özlü


..................
"Gitmiyoruz, - Buradan yollara düşelim gene, kötülüğümle yüklü, akıl çağımdan bu yana acı köklerini böğrüme süren  - gök yüzüne yükselen, beni yenen, beni yerlere çalan, beni yerlerde sürükleyen kötülüğümle.

Son saflık ve son çekingenlik. Tamam, anlaştık. Dünyaya sergilenmeyecek tiksintilerim ve ihanetlerim.

Haydi, ileri! Yürüyüş, yük, çöl, can sıkıntısı ve öfke.

Kime kiralayacağım kendimi? Hangi hayvana tapınmam gerek? Hangi kutsal surete saldırmalı? Hangi kalpleri kıracağım? Hangi yalanı desteklemeliyim? - Hangi kanda yürümeli?

Daha doğrusu, yasadan sakınmak. – Yaşam acımasız, alıklaşma kolay, - kaldırmak güçsüz bir elle tabutun kapağını, oturmak, boğulur gibi olmak. Ne yaşlılık böylece, ne de tehlike: Fransız değildir dehşet.

-Ah! Öylesine kimsesizim ki herhangi bir kutsal surete sunuyorum sevgilerimi, yetkinliğe doğru.

Ey benim özverim, ey benim olağanüstü erdemim! Şu ölümlü dünyada, yine de!

Tanrım, amma da budalayım!"
                                                                               Arthur Rimbaud

26 yorum:

  1. Rimbaud'nun benim için yeri hep ayrı, o hep bir sürgün- ben'in bir başkası ve yersiz yurtsuz..
    Ortak aşklar...
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinn:)
      Rimbaud.. fransız şiirinde önemli bir yere sahip
      ve öyküsü can yakıcı.
      görüşmek dileğiyle Hedy,
      sevgiler!

      Sil
  2. Bakalım Kafka bana neler yazdıracak :)
    Mavi her şiirde her duyguda var, her yerde sen varsın Baharcım
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim çok güzel yerlere götürür seni.
      Mavi kısmını ben yazdım, yoksa da ekliyorum işte canım.
      bu da bir huy:)

      Sil
    2. Heheheh ben de hissettim :)

      Sil
  3. Ne guzel bir paylasim olmus sayende kesfediyorum :)

    YanıtlaSil
  4. ''Dante ortasındayken hayatın; o, en ucunda dolaşırmış hep..''
    iyi ki varsın maviye iz süren.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de iyi ki varsın aygülcümm:)
      sevgiyle.

      Sil
  5. Hayatın ortasından veya ucundan önemli olan hayattan bir şekilde çalmak mutluluğu..
    "Susmak insanın içinde konuşmasıymış" pek sevdim bunu..
    Günaydın Mavim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte bu yorum varmak istediğim nokta:)
      öngörün çok yüksek, seviyorumm.
      güzel geceler

      Sil
  6. ben de sevdiğim kitapları sevdiğim yazıları okumaktan her defasında keyif alırım... Çok güzel bir paylaşım olmuş her zamanki gibi:)
    Sevgiler. Keyifli hafta sonları mavim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de öyle bir alışkanlık var bazen geceleri kalkıp hiç aklımdan geçmeyen birini okuyabiliyorum.
      sen de her zamanki gibi çok tatlısın hayalcimm:)
      mutlu hafta sonları biricikle sanaa:)

      Sil
  7. yine özenli bir paylaşım olmuş teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim güzel yüreğinin meltemini bıraktığın için:)

      Sil
  8. Tanrım, amma da budalayım..
    bu sözü her gün söylüyorum ben:)

    YanıtlaSil
  9. Tanrım, amma da budalayım :-)

    YanıtlaSil
  10. Amma da budalayım : ) her gün her gün diyorum.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    İlk Hediye çekilişime beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin:)
      teşekkür ederim, uğrarım tabii:)
      görüşmek dileğiyle
      sevgiler.

      Sil
  12. "güneşler ki en derin denizlerde yıkanır", "akşamlar ağlatıyor, ağladım, çok ağladım!
    ay ışığı insafsız, güneşler acımasız, buruk aşklar elinde uyuşup esrik kaldım, yeter, yarılsın teknem! alsın beni bu deniz!" de demiş şair. Her zamanki gibi bambaşka ve güzel bir paylaşım teşekkürler Baharım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel demiş şair, ne güzel!
      sevindim
      benim güzel masalım:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram