22 Ocak 2014 Çarşamba

Oldum ben


"Şimdiki zamandır beni ilgilendiren
Şimdiki zamanda eriyen geçmiş 
Ve gelecek, biriken."
                                                     Ataol BEHRAMOĞLU
Bir çay ikindisi zamanı, sarı, gün batımı kokan, sevgiye büyümeye gönüllü çiçeklerin yağmuru..  Bir usulsüz, zamansız yılgın med cezir çarpışması.. Bir benlerini bulma anksiyetesi..
Bir yabancı kalınan cennetler manifestosu… Bir borcu artan günahlar cehennemi..

Elimde kalan, kalbime çarpan bu oluşların resmini yap Dali, tek tek duvarıma yapıştırayım onları. Her sabah bakarken onlara bir daha aynı külleri savurmam belki mavime.. Unutmak için bakmalıyım Dali, bir daha hatırlamamak için!

Anımsamak için de, karanlıkta sokak ışıklarının altında sek sek oynarken beni bulan annemin sözlerini ve ellerime iliştirdiği ayetleri yaz..
Bunları her gün okumalıyım, okumalıyım ki sargısını bulsun amansız yaralarım..

Gerçek Ben olmanın derin nefesini ver soluk boruma.. Hani kimseye tutunmadan bir asalak gibi onun dünyasında şekillenmeyen, sadece öz beni ile yaşama vuran gövdemden, özgürce uçan ruhumdan bahsediyorum. Uzun geceler silmiyor göz yaşlarımı bilmekteyim. 
Durup dinlenip, soruyorum: yüzüme vuran, ruhumu sıkan ve hak ettiğim lanetlerin karmasını mı yaşıyorum hep? Bahsetme deme, bahs edelim..

Bu nasıl bir karmadır ki, takvimler geçiyor, miadını dolduruyor acılar ve hala geçmiyor. O kadar kötü müydüm hala birilerinin lanetinin ağırlığı yayılıyordu gecelerde odama. Bu karmik bağların bir şifası olmalı Dali. Dün gece o insanların çakraları ile kendi çakralarım arasındaki bütün ipleri paslı bir makasla kestim. Bir ateşte yaktım o ipleri ve havaya yayılan mor bir duman kokusunda uyudum. 
Uykumda sayıkladığım adların, yağdırdığı yağmurlarda demetlerce çiçeklenen  ve sonra solan  kurumaya yüz tutmuş otlağımdan al beni.. Kalp ağrılarım çoğalıyor orada, kuşlar ağlaşıyor..

Bu karartan, ısrarla yok eden bir varoluştan uzaklaşmanın bir yolu olmalı, bir çıkış yolu olmalı!

Yeniden başlamalı, yeni bir nehir yaratmalı, yeni bir şarkı türetmeli. Bak, işlenmemiş demir gibi ışıldıyor gün, elinde tuttuğun anları gülümsetmeli...
Şifalarınla, yeni farkındalık katmanlarınla genişletmeli ufkunu.. Yaşadıkların değil, yaşamadıkların belirmeli o nehrin yüzeyinde. Yargılarından arınmış uyanışlarının ve beyaz özgürlüğünün şarkısını akmalı o nehirde…


Günaydın uyanmış evrenim!
İncipit vita nova!

8 yorum:

  1. bu sabah yazını okuyunca uzun zamandır yapmadığım bir şeyi yaptım ve iplerimi kestim. ama benimki paslı değil, pirinç bir makas. pasparlak bişey;)
    yine çok güzel yazmışsın, yüreğine sağlık mavim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, o insanların yaydığı enerjiler yok olsun:)
      senin kalbin güzel aliscimm, sevgiler..

      Sil
  2. bu akan zaman değil
    aramızdaki hüznü ölçüyor bilim
    ellerim parçalanıyor öyle koşuyorum
    kimse değemiyor alnıma.
    kurban gidiyor
    varoluş açlığına.
    yani adın göğe düşsün, bi yere düşecekse,
    sözlerine aldırma yerçekiminin
    çünkü acıkıyor bu gerçeklik de sen kadar
    ol.
    "Nasıl dinleyeceğini öğrenmiş olan için, varoluşu, bir çağrıya dönüşür."


    'Sıcak düşler terk ederlerken yüreğimizi, ormanda yolunu kaybetmiş iki yabancının arafları, korkuları, düşleri ve umutları kesiştiğinde her şey çok daha farklı bir hal aldı!!!!!!!!!!!! pffffffffffffff:s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine çok güzel bir yorum amorous,
      sen kadar ol, kendin kadar ol, kendin için ol süperr..
      hem bir de Dante yi keşfetmişsin sen de, o benim arkadaşımmm:)

      Sil
  3. Yeniden başlamalı, yeni bir nehir yaratmalı, yeni bir şarkı türetmeli. Bak, işlenmemiş demir gibi ışıldıyor gün, elinde tuttuğun anları gülümsetmeli...'' harika cümleler okudukça okuyasım geliyor yine jujum :)) seni çok özlüyorum ve seviyorum yolunu gözlemekteyim bahar yüreklim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzumm, akıllı kuşum sen hep oku hep yazarım benn:)
      seni özledimm

      Sil
  4. Ataol BEHRAMOĞLU ne de güzel demiş be mavimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak çikolatam diyesim geliyor hep sana:)
      çok güzel şiirleri var onun.
      sevgiler.

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram