24 Aralık 2013 Salı

"Bir şey yok, paylaşacak, acıdan başka"


"Her şeyi bilmemiz gerektiğini söyleyenler doğru söylüyorlar. Evin ışığı bizleri de aydınlatmalıdır.Eğer karanlık içinde bulunanları aydınlatmak istiyorsak, bütün bunları dürüstlükle,gerçeğe uygun bir biçimde yanıtlayabilmeliyiz. Bütün doğruları ve yalanları bilmemiz gerek."
                                                                                              Ana, Maksim Gorki

" Bu yaşamı yeniden yakından görünce kusmak geldi içimden. Dayanamayacağım diye düşündüm. Ama tuttum kendimi. Hayır, çocukluk etme, dedim kendi kendime. Burada kalacağım! Ekmek yedirmeyeceğim onlara, berbat edeceğim ortalığı, evet aslanım, hem de nasıl! İnsanlara kötülük edenlere hıncım var.Alçaltılma, bağrıma saplanmış bir bıçak gibi duruyor ve dönüyor, dönüyor yaranın içinde."

                                                                                                      Ana, Maksim Gorki

"Benim hayatımın ve bütün bir toplumsal hayatın içinde mayalanıp geldiği şiddete, yoksulluğa, şımarık paranın ve cehaletin iktidarına, en temel insan hakkının hapishane ve mezarlıkta soluk almasına, sevgisizliğin kutsal kalabalığına, aşkın yaprak döken yalnızlığına… daha nice insan haline bakıp da alçaldığını düşünmeyen varsa, esas trajedi bu algıdadır. Bu “yaralı zaman”da bu “yaralı bilinç”, insan olmanın en soylu göstergesidir bence. "
                                                                                                   Şükrü Erbaş



Sevgili Dante anımsıyor musun yaşadığımız çağ için 'Love is misunderstood' demiştin. Şimdi biz, bir çok değerin yanlış anlaşıldığı bir devre vardık ne yazık ki..


16 yorum:

  1. Ne guzel paylasim ne guzel net acik bir son.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçeklerimiz ve bize yansıyanlar payetcim..

      Sil
  2. Uzayın rahmindeyim; karanlıkta, tek başına…

    Genişlemeye başlıyorum. Öyle ki, galaksiler birer organım olacak kadar küçük kalıyor bedenimde. Kara delikleri yutuyor çekim alanım. Zamanı büküyorum. Geçmiş ve gelecek avuçlarımın arasında tek bir nokta oluyor.

    Artık zihin yok. Kutsal bir delilik hali yaşanan.

    Vecd ile kendimden geçiyorum. Ölüm bile ürküyor ruhumun sarhoşluğundan.

    Ve sonra uyanıyorum…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazıyorsun amorous çook:)

      Sil
  3. Sen Dante ile bitirirsen, biz üstüne söz söyleyemeyiz, sadece yaşarız. o kadar.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shakespeare'in ruhu ve Dante'nin kalbi ile yaklaşabilsek her şeye:)

      Sil
  4. Her şeye rağmen hayat çok güzel ve yaşama sebebimizi bulursak çok daha güzel, öyle değil mi?
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat evet çok güzel, yaşanası. ancak bugünlerde ülkemizde yaşanan olaylar çok canımı sıkıyor. onca yoksul insanın hakkını çalanlara tahammül edemiyorum.
      onlara bir atıftı aslında pehitocum:)

      Sil
  5. ah hiç sorma :( köklü aşklar mazıde mı kaldki:(

    YanıtlaSil
  6. Öyle bir zamandayız ki ne değer kaldı, ne hayal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı, daha umutlu cümlelerimiz olsaydı keşke..

      Sil
  7. Bu Gorki kesin benim genlerimden.

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram