1 Ekim 2013 Salı

Yabana Doğru'dan



Zevk, yolu izi olmayan ormanlarda;
Coşku,ıssız kıyılarda;
Kimsenin rahatsız etmediği kalabalıklar,
Derin denizlerde ve müzik var kükreyişinde:
severim sevmesine insanı ama daha çok severim doğayı… - Lord Byron

1. BÖLÜM:
KENDİ DOĞUMUM
"Plansız yaşamanın bizi daima heyecanlandırdığını inkar edemeyiz.Zihnimizde bunu
tarihten,baskılardan,kanundan ve usandırıcı yükümlülüklerden
kaçışla bağdaştırırız.Mutlak özgürlük.Ve yol daima batıya götürmüştür.
Bazıları sevgiyi hak etmediklerini sanırlar.Yavaşça ıssız yerlere kaçar,geçmişle aralarındaki boşluğu doldurmaya çalışırlar.
Denizin nimetleri sert darbelerdir,kimi zaman da kendini güçlü hissetme fırsatı.Denizi pek tanımam,ama yine de böyle olduğunu bilirim.Ve yine bilirim ki,hayatta güçlü olmak değil de,kendini güçlü hissetmek önemlidir.Kendini bir kere olsun ölçebilmek,kendini bir kere olsun en eski insanlık durumunda bulabilmek,kör ve sağır taşla tek başına yüzleşebilmek,ellerin ve kafandan başka hiçbir şeyden yardım görmeden.
Güneşin altında ucuza yaşamak.Daha iyisi yok.

2. BÖLÜM:
ERGENLİK
Asla bilemezsin,neye inanacağını ve nasıl büyüteceğini onu.
Güçlenecek,kötü anıları yakacak kara delikler açarak,güçlenecek hataları altına çevirerek.
Hey! Böyle geçer işte zaman tutulmayacak kadar hızlı,etrafını kuşatır tabelalar aniden aşağı ve yukarı.
Güçlenecek,mıknatıs gibi bulacağım yönümü.Güçlenecek,taşı gediğine koyacağım.
Ta oralara gideceğim,dibine kadar gideceğim.Kendi başıma.Ne saat,ne harita,ne balta.Hiçbir şey olmadan.Hiçbir şey.
Yaşayacaksın işte,oradasın,o anda, o yerde ve zamanda.
Belki dönünce seyahatlerim hakkında kitap yazarım.Neden olmasın.Bu hasta toplumdan kurtulmak hakkında.
Toplum!
Çünkü neyi anlamıyorum biliyor musun?İnsanların,her bir kahrolası insanın birbirine neden bu kadar kötü davrandığını anlamıyorum.
İnsan hayatının akılla idare edilebileceğini kabul edersek yaşama olasılığı ortadan kalkar.
BİR SÜRE DAHA BU HAYATI YAŞAMAYA KARAR VERDİM.ÖZGÜRLÜK VE SADE GÜZELLİK KAÇIRILMAYACAK KADAR GÜZEL…



3. BÖLÜM:
ADAM OLMAK
İnsana karşı hiç de sevecen olmayan bir gücün varlığı açıkça hissediliyordu.Taşlara ve yabani hayvanlara daha yakın,insanlar tarafından benimsenebilecek kafirlere özgü batık ayinlerin mekanıydı.


4. BÖLÜM:
AİLE
Burayı çok seviyorum.Buradaki özgürlük öyle güzel ki.
Sakın unutma:Hayatta bir şeyi istiyorsan,uzan ve yakala.
Çantanı al ve git,olur mu?Kucaklaşmaya dayanabileceğimi sanmıyorum.
Kırda sessiz, gözlerden uzak bir hayat,iyilik yapmanın kolay olduğu ve iyilik
yapılmasına alışık olmayan insanlara,insanlar,faydalı olma olanağı.Bir faydası olacağı umulan bir iş.Sonrası dinlenme,doğa,kitaplar,müzik,komşuyu sevmek.İşte benim mutluluk anlayışım.Ve sonra,hepsinin üstüne de eşim olarak sen,ve çocuklar, belki.İnsan daha ne ister?
Bir sabah gelir,hissederim.Saklanacak bir şey kalmadığını,bu gerçeküstü manzarada. Ama yüreğim asla asla uzaklaşmayacak buradan.Her nefesimde,her üzülüşümde,bu bilgelik kazılı olacak tenimde.Buradan ayrılıyorum,her zamankinden fazla inanarak.Bir sebebi olacak geleceğim,bir sebeple geri döneceğim.Yarıküre de yürüdükçe,yükselip kaybolmak isterim.Yaralıydım,iyileştim.Artık yere ineceğim,yere inmeye hazırım


Son Bölüm:
BİLGELİK KAZANMAK
Dünyada yapacağın en son şeyin viskiye sarılmak olduğunu düşünebilirsin.Ama o sırada elimden bir şey gelmiyordu.Çok içtim!Ama kısa bir süre sonra alkolle yas tutmanın karımla oğluma bir faydası olmadığını fark ettim.
Tekrar yola çıkın! Gerçekten!Daha çok yaşayacaksın Ron!
Hayat tarzını kökten değiştirmelisin.
İnsan ruhu yeni deneyimlerle beslenir.
Gittiğin zaman seni özleyeceğim.
Ben de seni özleyeceğim.Ama hayatın bütün keyfi insan ilişkilerinde yatıyor sanıyorsan,yanılıyorsun.
Tanrı etrafımıza yerleştirmiş.Her şeyin içinde var.Deneyimlediğimiz her şeyin içinde.İnsanlar sadece başka türlü bakmayı öğrenmeli.
MUTLULUK SADECE PAYLAŞINCA GERÇEK.
Her şeyi doğru adıyla anmak,doğru adıyla.
Gülümseyip kucağınıza koşsam,o zaman siz de şimdi gördüğümü görür müydünüz?
“I have had a happy life and thank the Lord. Goodbye and may God bless you all!”


16 yorum:

  1. Güzelll:) Her bir satırda ayrı katıldığım yer olsa da evet; son Bölümden en çok, "Mutluluk sadece paylaşınca gerçek" :)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok önemli bir film. ben de çok etkilendim. unutmamak adına yazdım:)
      mutluluk kısmı çok doğruu:)
      sevgiler

      Sil
  2. Lord Byron adamımdır ki çözmüş olayı:)

    YanıtlaSil
  3. harika bir paylaşım olmuş canım benim

    YanıtlaSil
  4. rüyamda gördüm seni iyi misin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırdır inşallah,iyiyim bir sıkıntı yok,koşuşturuyorum işte:)
      beni merak da edermiş aman da aman:)
      öperimmmm

      Sil
  5. "Burayı çok seviyorum.Buradaki özgürlük öyle güzel ki.
    Sakın unutma:Hayatta bir şeyi istiyorsan,uzan ve yakala.
    Çantanı al ve git,olur mu?Kucaklaşmaya dayanabileceğimi sanmıyorum.
    Kırda sessiz, gözlerden uzak bir hayat,iyilik yapmanın kolay olduğu ve iyilik
    yapılmasına alışık olmayan insanlara,insanlar,faydalı olma olanağı.Bir faydası olacağı umulan bir iş.Sonrası dinlenme,doğa,kitaplar,müzik,komşuyu sevmek.İşte benim mutluluk anlayışım."

    Tam anlamıyla ben :) İn to the wild vazgeçilmezlerimdendir :)

    Ellerine sağlık canım benim öyle keyifle okudum ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin çok sevdiğini biliyorum
      blogunda resmi var zaten:)
      altı çizilesi yerler vardı paylaşmasam olmazdı:)
      sevgiler tatlımm

      Sil
  6. Yazilarina biraz gec kaliyorum ama hepsini teker teker okuyorum. Cok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir filmden unutulmaması gereken noktalar.
      okuyorsan ne mutlu bana:)
      sevgiler..

      Sil