21 Ekim 2013 Pazartesi

Bu kitabı okumalıyım :)


Çavdar Tarlasında Çocuklar benim için hep özeldi çünkü epey gençken okudum - 18 yaşımda falan. Manhattan'a, Yukarı Doğu Yakası'na ve New York şehrine dair fantezilerimle örtüşüyordu. O dönem okumam gereken diğer kitaplar düşünülürse müthiş bir ferahlama sağlamıştı bana, çünkü okuduğum diğer her şey ödev gibiydi... Okuru eğlendirmek yazarın görevidir. Salinger bu görevi ilk cümleden başlayarak yerine getirir. O yıllarda kitap okumak ve keyif beraber düşündüğüm şeyler sayılmazlardı. Okul için okurdun, okuman gerektiği için okurdun, belli tipteki kadınlarla sohbet için okurdun. Keyif için okunmazdı. Ama Çavdar Tarlasında Çocuklar farklı olmuştu. Eğlenceliydi, benim konuştuğum dilde yazılmıştı ve atmosferi duygusal anlamda bana hitap etmekteydi. Tekrar tekrar okudum ve her seferinde hoşuma gitti.
(...)
                                                                             (Woody Allen, Five Books söyleşisi.)

Salinger'in yazdığı Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabını henüz okumadım. Bu aralar okuduğum peyniraltı edebiyat dergisinde de bu kitaba ve yazarına geniş bir şekilde yer verilince iyice merak ettim. Allen'de güzel anlatmış. En kısa sürede alıp, okumalıyım :)


Her neyse, hep, büyük bir çavdar tarlasında oyun oynayan çocuklar getiriyorum gözümün önüne. Binlerce çocuk, başka kimse yok ortalıkta-yetişkin bir kimse- yani benden başka. Ve çılgın bir uçurumun kenarında durmuşum. Ne yapıyorum, uçurumun kenarına yaklaşan herkesi yakalıyorum; nereye gittiklerine hiç bakmadan koşarlarken, ben bir yerlerden çıkıyor, onları yakalıyorum. Ben çavdar tarlasında çocukları yakalayan biri olmak isterdim. Çılgın bir şey bu, biliyorum, ama ben yalnızca böyle biri olmak isterdim. Biliyorum, bu çılgın bir şey.
                                                                              Çavdar Tarlasında Çocuklar / J.D. Salinger

14 yorum:

  1. kapak çok güzel
    Buarada bende merak ettim çok

    YanıtlaSil
  2. aaaa süper bir seçim buu
    nede güzel yazmışsın , bi anımsadım güzel bişey oldum :d

    YanıtlaSil
  3. hemen alip okumali..böle hikayeleri okuyunca insan çocukluğk günlerine dönüyo..

    YanıtlaSil
  4. Okuru eğlendirmek yazarın görevidir. Bunu çaldım üstad

    YanıtlaSil
  5. İlk gördüğüm yerde kapıp okumam gerekli benim de, çok hoş görünüyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hafta sonu bakıcam:)
      beraber okuyalım
      ne hoş:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram