25 Ekim 2013 Cuma

" anılar hep sonbaharda gibidir "


Köşe başından dönüyordum. Yere düşmüş dergimi eline almış bana getirmişti.

- Ahh dalgınlıktan düşürmüş olmalıyım dedim.
Haruki Murakami doğru söylemiş dedi.
- Efendim ? dedim
- Derginin son kapağındaki sözden bahsediyorum dedi.
- Evet, hala okumadım onun kitaplarını mesela Sahildeki Kafka hala okunacaklar listemtedir dedim.
- Okumalısın dedi.
- Teşekkür ederim dedim, gitti.

Rüzgar başlamıştı ve hava soğuyordu. Hızlı adımlarla durağa ulaşıp otobüsü beklemeye başladım. O konuşmadan sonra kuru bir yaprak hızlanan fırtınanın etkisiyle geldi ayağımın dibinde durdu. Yaprağa bakarken, o anda nedendir bilmem, seninle ilk edebi konuşmalarımız aklıma geldi. Gülümsedim. Senin Atilla ilhan'ın Pia, Linda şiirini okuduğun, sonra Ahmet Arif'in  Anadolu şiirini adeta yaşarcasına okuduğun akşamlar canlandı bir bir...

Defterlerimize düştüğümüz notlar, yazdığımız şiirler, birbirimizle değiştirdiğimiz kitaplar...  Radyodaki programlarımız, aykırı fikirlerimiz için gittiğimiz eylemlerimiz birer film karesi gibi gözümün önünden geçti.
Bir gün annem için yazdığım şiiri radyoda okuyup alkışlamıştın. Hep yazmalısın Bahar demiştin hep yazmalı.. O kadar güzel şeyler üretiyorsun ki herkes okumalı bunları demiştin...

Gözlerim dolmuştu ve rüzgar olanca gücüyle saçlarımı dağıtıyordu. Akşam olmuştu hala otobüs de gelmemişti. Rüzgar saçımı dağıtıyordu, sonbahar anılarımı toparlayıp getiriyordu yüreğime. İçim ürperdi, içim sızladı... Dostum, yoldaşım dedim, içimden... İçimden ağladım, içimden konuştum seninle. Bilmiyordun, hala bir taşrada okuyordum ve hala yazıyordum.

Sizleri ve o günlerdeki bizi çok özledim...

sahi o günler yaşanmış mıydı,
sahi o günlerdeki ben yine aynı ben miydim?


Beklemiştik
Gelsin iyi huylu tanrılar da, kurtarsınlar diye bizi
Oysa ne bir hayal, ne bir fısıltı, ne bir ayak sesi
Ne de bir gören, bir soran var yitikliğimizi…

 Edip Cansever

30 yorum:

  1. Baharcım çok güzel bir yazı. Yüreğindeki boşluk dolar umarım..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anıları canlandıran bir sonbahar akşamından:)
      yalnız kalmayalım
      hep güzel anılarımız olsun pehitom:)

      Sil
    2. Umarım hep gönlümüzdeki gibi olur..
      :)

      Sil
  2. yine yaptın yapacağını Olric:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi gidelim olric
      yine yağmur başladı...

      Sil
    2. ah o günlere gidebilsek,sen ben ve aydınlığa dair düşüncelerimizin peşinden gitsek herkese her şeye rağmen...aldırmadan,umutla...gözlerimiz buğulanırdı her sonbahar ve şiirlerle ısınan odamızda merakla beklerdik yüreğimize dokunan seslerin haykırışlarımızı dile getirmesini..bir fon müziğiyle başlıyordu her şey ve üşüşürdük radyonun başına.içimiz kendimiz kadar masumdu ve herkesi öyle gören gözlerimiz.hadi gidelim o günlere jujum sen olmazsan olmaz,sen gelmezsen yarım kalırım..ve bilirim ki inadına aydınlıktır,inadına haykırır içsesimiz,bizi var eden alıp götüren...şiir yüreğini sevdiğim insan..kırılgan ruhlarımızı onarmayı öğrendik dizelerde kalırken saatlerce.sonra titrek bir mum ışığı evet görebiliyorum odamın penceresinde,ruhumun penceresinden..

      Sil
    3. canımm.. ne güzel dile getirmişsin.. geçtiğimiz duraklar aynıydı ve ıslandığımız yağmurlar aynıydı..
      anılar. onlar bizimdi, bize kalan bizi büyüten ve dönüştüren yolculuklardı..
      hep güzel yolculukların güzel esintilerini hissetmek umuduyla..

      Sil
  3. Hep içimizden ağlıyoruz; artık, hep içimizden konuşuyoruz sevdiklerimizle.
    Ne güzel demiş; hep yazmalı diye.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizde büyüyen, unutamadığımız güzel yüreklerin çarpışı..
      hep yazıp aynı duygularda buluşmak dileğiyle avare karıncam..
      sevgilerimle..

      Sil
  4. Harika bir yazı ve muhteşem bir final..Hüzne şiir yakışıyor mu ne?
    Baharcım mimin var :):) okumaktan keyif alırım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüzne şiir kesinlikle yakışıyor tatlım:)

      mime geliyorum bakmaya..
      severek yaparım tabii:)
      sevgilerr, öpücükler

      Sil
  5. Selam Baharcım,çok güzel yazmışsın.Bir an kendime geldim,hislerime döndüm,biraz robotlaşmışım,hayat şartları insanı katılaştırıyor.Mış gibi davranıyor insan bazen ama anılar hep duyguları taze tutuyor sonra yenileniyorsun.Çok öpüyorum seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tubacımm özledim seni:)
      tahmin ediyorum koşuşturma, yoğunluk
      anılarla yenilenmek sevdim bunu
      egeciğimi ve seni çok öpüyorumm
      sevgiyle.

      Sil
  6. severek ve yasayarak anında kayboldum sanki ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. andan yüreğime tüneyenlere tanık olman ne güzeldir devinimcim:)
      sevgiyle.

      Sil
  7. sonbaharı çok severim bu yazıyı sevdiğim gibi :)

    YanıtlaSil
  8. arkadaş çok haklıymışsın okutuyorsun kendini :) hep yazmalısın..

    http://theclumsywriter.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamanlar çok şiir yazardım
      şimdi de yazıyorum ama daha çok düz yazıya döndüm
      paylaşmak, hissedilmek çok güzel gözdecim:)
      sevgilerimle.

      Sil
  9. Rüzgar anılarımızı önümüze tekrar savuruyor. Tuhaf, insanın içi burkuluyor. Hala herkes aynı yerde mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimizi buruk bir yere bırakırken portesine küskün notalardan hafif şarkılar duyuyordu kulaklarımız...
      o masumluğu özlüyor insan o kirletilmemişliği..

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. yazının, üslubun en özgün halini bulana dek..

      Sil
  11. Yine bir geçmeyen geçmişin hatıraları... Keşke Bahar, o günler hiç bitmeseydi. İnsanı en çok üzen şey de bu oluyor. Tüm güzellikler olup bitiyor ve biterken bizlerde yitikliğimizle kalıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat durmayacak ve hep sürükleyecek kah öteye kah geriye..
      insan durduğu yerden bakınca önceye ve sonraya sadece oradaki sıcak paylaşılmışlıkları, o duyumsadığı duyguları ve o çocuksuluğu hep arayacak..

      Sil
  12. Beklemiştik
    Gelsin iyi huylu tanrılar da, kurtarsınlar diye bizi...

    Ah mavi ne yaptın sen,aldın beni benden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh gelmemişlerdi o tanrılar ama biz kendi akladığımız zamanlara erişmiştik..

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram