14 Eylül 2013 Cumartesi

Belki de o mavi ben olacağım


O, simsiyah gecelerde büyüyen, mavi bir düşçüydü. Düşkünlüklerinden uzakta dururdu düşlemleri. Tatlı bir meltemden ruhuna dokunanlar ise, düşleri ile paralel bir çizgide dururdu. İki paralel çizgi ise, sonsuzda birleşirdi.
Hiç bir zaman düşleri hayatın nabzından uzaklaşmazdı. Ve hayat, o sonsuzlukta uçmasına yardım eden kanatlar bırakırdı ona. Bunu yapmak onun için zor değildi. Bir gün, bir kalem ve bir kağıt verdi bana:

 "Haydi bir daire çiz. Ancak onun içine düşme. İster o dairenin dışına dolan, ister dışına çık. Ama çok derine dalma. Haydi, ver bana ufkunu. Bilge bir düşçünün aleminden düşler okuyalım. Sonra o düşleri çocuklara dağıtalım." dedi.
O bulutları giymiş, umut kokan, mavi bir düşçüydü. Çocukların gözlerinde bedenlenirdi yalnızca. Ve yalnızca geceleri açardı düşleri. Hep göğe doğru uzanırdı, göğe doğru  filizlenirdi o düşler. Renklerini ise uzandıkları o gökten alırlardı usanmadan.

Ben şimdi ne zaman bir çocuğun gözlerine baksam o düşçü ile karşılaşırım. Ve ben ne zaman düşlerimi büyütsem o çemberde, bin mavi damlar yazdıklarıma...


10 yorum:

  1. "düşlerinde bile göremez işler, düşlerin gördüğü işleri" :)

    YanıtlaSil
  2. Baharcım değişik bir raslantı yoğunluktan bloğa bakamaz oldum ama karar verdim artık bahane yok :)

    Yazını okurken sanki bana ışık oldu Hiç bir zaman düşleri hayatın nabzından uzaklaşmazdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mügecim gerçekten özlüyorum ışık dolu yazılarını:)
      sevgiyle.

      Sil
  3. ya içindesindir çemberin ya da dışında,mavi düşler dışındadır çemberin,galiba(?)
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok derine dalınca kayboluyorlar, görünmüyorlar:)

      Sil
  4. O düşler hiç kaybolmasın Bahar =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin mavi düşleri kaybolmasın sonsuz:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram