4 Temmuz 2013 Perşembe

Geceydi



Gece bir yıldızı tuttu, kendi adını verdi ona. Sonra o yıldızın en üstünde duran, en çok parlayan yıldıza onun adını verdi. 
Her akşam balkondan o yıldızların mesafesine içerlenmeden ışıyan yanlarına ve onların  yeryüzüne gülümseyen yanlarına hapsoldu. Sonra okudu ağır ağır :
ben nerde bir çift göz gördümse 
tuttum onu güzelce sana tamamladım 
sen binlerce yaşayasın diye yaptım bunu 
bir bunun için yaptım "
                                              C. Süreya

Yıldızlarla, gözlerle büyütürken bir sevgiyi o yıldızların, o gözlerin içinde kayboldu...

12 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. "yıldızlı bir gece, ay da vardı;
      sen gülümseyince,
      yüreğimde bir balık oynadı."

      Sil
  2. Çook güzel..Eklediğin cümlen son noktayı koymuş..Belki de hiç umut yoksa çok kaptırmamalı insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "gıcırdıyor yüreğimde boşa dönen bir çıkrık.
      yanında senli günlerimden kalma
      kuma gömük bir testi kulpu kırık."

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. "kapıda sen ve tekir kedi;
      sabah kederle çıkarken evden,
      bugünden öptüm yarın için seni."

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. "bu işin bir tek çözümü var;
      her şey yoluna girecek o zaman.
      kendimi de bilsem seni bildiğim kadar."

      Sil
  5. ne güzel bir yazı..
    şiir de öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Helene:)
      beğenmene çok sevindim
      sevgiyle...

      Sil
  6. Bir yıldız kadar sert olurdu düşüşler,
    Sonrasında..

    Çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorunlu düşüşler ve kaybedişler..

      sonra beliren sönük dizeler..

      /ortalıktan, ortalıktan,
      ışıl ışıl bir ortalık çıkarır;
      bu sevgi bu kör karanlıktan./

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram