9 Haziran 2013 Pazar

sen çok anlamlı bir şiirsin..




"Böylesi çok iyi, değiştirmeyelim hiçbir şeyi!"
Bunu mu diyelim güle oynaya?

Bardağı görelim de ölmeyi mi seçelim susuzluktan?

Boşunu mu alalım dururken dolu bardak?
Soğukta oturup kalmışlar vardır hani,
hani, bir şey istemeyen kişiler,
onlar gibi mi yapalım,
onlar gibi, "biz dışarıda kalsak?" mı diyelim
hoş olsun diye şu bayların gönlü,
bize günlük nafakamızı veren hani şu ...


Bizce en iyisi, kalkmak, yeter artık, demektir,
vazgeçmemek için kırıntısından bile yaşamanın,
karşı çıkmaktır var gücümüzle acıyı doğuranlara,
yaşanır kılmaktır dünyayı tüm insanlara!...


                                                   Bertolt Brecht

8 yorum:

  1. Sanırım varoluşun bütün sebebi bu olmalı.Hem toplum olarak hem iç dünyamızda ama en zoru bu önce iç dünyamızda başarmak..Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacımm çok güzel söyledin.
      önce iç dünyamızda sonra dış dünyamızda bunu başarabilirsek daha mutlu bireyler olabiliriz
      ben deee:)

      Sil
  2. Sanırım böylesine güzel anlatılabilirmiş bir şiirle içinde bulunduğumuz koca bir karmaşa. Dünyayı daha yaşanır bir yer kılmak için kalkıp yeter artık deme günü bugün.

    Uzunca gelememiştim, kocaman sevgilerim hep seninlee.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım günümüze çok uydu değil mi?ve ne kadar doğru tespitler..
      Daha yaşanılır güzel mavi bir dünyaya...

      gelmeyince merak ediyorum ama:)
      benim dee,öpüyorum..

      Sil
  3. böylesine seçkin ve harika paylaşımlarda bulunduğun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de beğendiyseniz ne mutlu bana:)
      güneşli yarınlara..

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. özgür günler hayatımızda mana bulsun...
      umudun kesme bir an ..

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram