28 Mayıs 2013 Salı

Pişman Değilim




"Pişman değilim, seslenmiyorum, ağlamıyorum
Her şey geçer ak elmalıkların üstünden bir sis gibi
Altın rengine bürünüp, solup gidiyorum
Bir daha geri gelmeyecek gençliğim.


Sen, bir daha çarpmayacaksın öyle
Kalbim! Ayazların üşüttüğü, öyle serin…
Ve bu ak ağaçların kumaşı ülkesi bile
Artık heves vermiyor gönlüme yalın ayak dolaşmak için.

Serseri ruhum benim! Gittikçe daha az
Canlandırıyorsun ateşini dudaklarımın
Ey benim kaybolan diriliğim,
Deliliği gözlerimin ve taşkın ırmağı duygularımın.

Artık daha az şey ister oldum dileklerimde
Ah ömrüm benim! Yoksa seni bir düşte mi gördüm?
Sanki sessiz bir bahar sabahı erkenden
Dörtnala geçip gidiyormuşum gibi düş renkli bir at üstünde.

Hepimiz, hepimiz tükeneceğiz bu dünyada
Sessizce dökülüyor akçaağacın yapraklarından bakır
Sonsuza dek kutlu ol sen, sonsuza kadar yüksel
Bir çiçek gibi açıp, sonra öleyim diye geldin buraya"


Sergey Yesenin 

12 yorum:

  1. Sonsuza dek kutlu ol sen, sonsuza kadar yüksel
    Bir çiçek gibi açıp, sonra öleyim diye geldin buraya"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taş bir sözcük düştü parçalandı

      henüz yaşayan göğsümde…

      Sil
  2. guzel bir siirdi tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata dair söylenen manalı dizeler
      beğenmene sevindim:)

      Sil
  3. 'Bir çiçek gibi açıp,sonra öleyim diye geldin buraya' süper!!Yaşam çok tuhaf,hem hediye hem dde ceza gibi bazen.Çözemeyeceğiz tam olarak ,gidince anlarız..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çiçek gibi açalım,gülümseyelim hep
      sonunda solacağız,çok sahiplenmeyelim her şeyi...

      Sil
  4. Gel ki geceler çatlasın,gel ki şafaklar tutuşsun bizim olsun emeğimiz,bizim olsun alın terimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yitirilmesin emeklerimiz ve yitirilmesin gülüşlerimiz..

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. "üçgen gezegenleri meşru cinayetleri
      yine onu vurdular yine ona bam
      yine geri sar yine sarhoş yine benden uzak kalmış
      beni terketmedi beni bırakıp gitmedi
      bir yanı tura bir yanı yazı bir yanı da bana kalmış
      yine ona ne güzel seslendiler
      yine gözü apaçık gözleri apaçık
      birileri bize çok acı çektirdiler..."

      Sil
  6. woooww :)
    süperr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata dair gerçekliğe değen bir şiir,severimm:)

      Sil