25 Mayıs 2013 Cumartesi

Mavi gök orda mı


Mavi gök orda mı
Bakıyorsun kuşlar
Hazır
Sokak lambaları yanık unutulmuş
Bir Kadıköy vapuru hınca hınç insan
Çok geçmeyecek
Martılar beyhude turlar atacak
Kıyılar lağım konserve kutuları
Mısır koçanları

Sevgi aranabilir yine
Korkusuzca say koskoca kederlerini
Bir kuyu bulunabilir

Aklımdan çıkmıyorsun
Sen hâlâ dizüstü
Bunca anıyı besleyerek
Sokaklarda avaz avaz konuşarak kendi kendinle
Mektupları öpebilirsin kırmızı dudaklarınla
Görür gibi olarak açıp baktığımı
Bense şöyle diyorum:
Buradan bir acı kanamış boyuna

Kuşlar hazır
Öncü havalanmak üzre
Şehri gelen bir mevsime bırakıyorlar
O vapur hâlâ hınca hınç
Kimbilir her biri hangi dünyaya sağır
Çok geçmez aradan

Kadınlar kapı önlerinde
Ellerinde meşalelerle
Aydınlatırlar gelip geçen erkek suratları
Yorgun bir sarıyla ben de
Geçeceğim önlerinden

Aklımdan çıkmıyorsun dedim
Başka türlüsünü yorgunum anlatmaya
Telefonlar yan hücrede çalışıyor
Bense kurşunî bir dere
Ağaçlar hayvanlar bile kaygılı
Onu bir mersedesten indirdi kalçasına kadar açılarak
Yapyaşlı bir rum kadın
Her şeyde yanıp sönen bir kıyamet algısı
Haydi koşayım diyorum belki dağılır
Koşuyorum
Sancağımda kendi rüzgârımla ölgün kıpırtılar
Hayır daha sevgili daha sevimli değil
Ne başka bir gün ne başka bir zaman

Çok geçmeyecek aradan
Şöyle diyeceğim:
Bulutlar açmadı
Mavi gök orda mı

Cahit Zarifoğlu

14 yorum:

  1. işte yine bir gökyüzü ve hayatla iç içe bir şiir teşekkürler paylaşım için canım benim:)
    yalnız bir yayının ardından neden hemen bir yayın daha paylaştığını biliyorum sanki ince düşünceli kirazım:D
    dinlediğin müziğe hayran kaldım hani şu durmadan başa sardığın bir paylaşıver de huzur bulalım.dinlendirici müziklere ihtiyacımız var duyarlı,ince düşünceli kelebeğim;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle denk geldi canım,dün akşam çok şiir çekti canım ben de dayanamdım yayınladım:)
      o müzik evet -yağmurlar dinmeden gel- tamam sana gönderiyorum
      sen de öylesin güzel elsa..

      Sil
  2. ayy sayfandaki çiçek resimleri yeni galiba.süperler ya içim açıldı!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz değişiklik iyidir değil mi?

      Sil
  3. mavı gokyuzu bu sabah ıstanbul da:)

    gulumsuor yukardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykücüm burada da öyle ne güzel bahar mevsimi:)

      Sil
  4. pazar şiirimizi de bekliyorumm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az sonra bir yazı gelecek sıcak sıcak:)

      Sil
    2. okudum yazını sıcak sıcak ve kendime geldim..
      sıcacık yüreğine sağlık...

      Sil
    3. senin de okuyan gören duyan yüreğine sağlık...

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. İnsanın yüreğine dokunan dizeler,severim Zarifoğlu nu
      sevgilerimle...

      Sil
  6. küçük mavi bir serinlik yayılırken ruhuma eşlik eder en lirik senfoniler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "eskiden şaşardık bazı şeylerin yokluğuna
      artık bu yokları var etmeyi usladık
      ağaçları budadık ormandan balıkları tuttuk denizden
      hani bazı açılmaz sanılan kapıları omuzladık
      çünkü herkesin elinde bir saat bir sümbülteber"

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram