4 Mayıs 2013 Cumartesi

Kim duydu ki bizi?



"Sevdiklerimizden neden ayrılırız öğretmenim?"

"Bazen şartlar ayrılığı gerektirir çünkü"

"Sevdiklerimiz gitmesin öğretmenim,çok sevdiğim arkadaşım Emine çalışmaya gitmese olmaz mı yani?
Bugün kötü bir gün öğretmenim çok kötü..." diyor ders bitimine kadar üzülen Kübra..

Bugün Emine'nin sınıftaki son günü.Pazar günü gidecekler başka bir memleketin topraklarını ekip biçmeye.Arkadaşlarını öğretmenini bırakmak istemiyor Emine.Akıl gözü açık,bilge öğrenci Emine...Gözleri ışıl ışıl bakan ve benim anlattığım her şeyi can kulağıyla dinleyen duyarlı Emine...

Masamda elden yapılmış renkli bir zarf,zarfın içinde bir toka,bir fotoğraf,bir mektup...Mektubun içinde sevgi dolu bir yürek...

"Canım öğretmenim ben hiç işe gitmek istemiyorum,sadece sizin yanınızda kalmak istiyorum.Ama bu benim elimde değil umarım siz de alışırsınız.Çünkü biz her yıl işe gideriz.Geçen yıl çok kolay olmuştu ama bu yıl hiç de kolay değil.Çünkü yaşadıklarımı bir araya getiremiyorum ne bileyim işte,sanki dünya benim için kötü geçiyor..."Sizi çok seven öğrenciniz

Bütün sınıf ağlıyor ben de ağlıyorum.Emine gidecek diye ağlıyoruz...

Size ayrılığın nasıl bir şey olduğunu öğretemem ben çocuklar..Ellerinizle tutamazsınız,kulağınızla duyamazsınız,burnunuzla koklayamazsınız onu.Size ayrılığın nasıl bir şey olduğunu öğretmem ben çocuklar.Onun kanlı pençelerini o saf yüreğinizle hissetmeye ağır ağır başlar sonra alışırsınız çocuklar....

19 yorum:

  1. çocuklara anlatılamayan ayrılıklar..
    suskunluğu getirir beraberinde.tanımsızdır..

    YanıtlaSil
  2. Aman tanrım, tüylerim diken diken oldu. O minicik yürekten daha güzeli, daha masumu, daha safı var mı?

    Bir yandan çok şanslısın, ne saf bir sevgi sana dokunmuş
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar masum dünyaları değil mi?
      ve paylarına düşen ne kadar yaralayıcı...
      kesinlikle şanslıyım onların saf yüreğinde yer almak çok özel ve önemli..

      Sil
  3. Birileri gitmek zorunda, birileri kalmak,birileri çalışmak ... Birileri gidenin arkasından üzülürken birileri hem geri de bıraktığına hem gittiğine hem başına geleceklere üzülür. Çocuklar bile eşit değiller, o küçücük dünyalarında! Ne acı!
    Gerçi hangimiz eşitiz ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birileri onların zorunlu yaşamlarına el atmalı ya da ufuklarını açmalı ve mücadele gücünü aşılamalı..
      Hangi noktasında eşitlik var ki bu yaşamın,doğru söyledin...

      Sil
  4. cok aci bahar uzuldumne acilar var dunyada insana kendi acisini unutturuyor neden bu yil farkli anlayamadimcocuklarin calismadigi bir dunya dilegiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl öyle hissetmesi,gittikçe arkadaşlarına daha çok bağlanması ve büyüdükçe ayrılığa karşı farkındalığının oluşması kartanecim..
      çocukların hep güldüğü bir dünya dileğiyle..

      Sil
  5. Birileri alsın bizi bu boşluklardan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da boşlukları dolduracak sağlam bir sağduyu versin..

      Sil
  6. yerim ben bu öğrenciyi ya nasıl güzel yazmış canım şu an bi geçmişe döndüm çocukluğumu özledim ya:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duyarlı akıllı bir öğrencim,sınıfın bu kadar üzülmesi ondan
      çocukluk giden bir tren..
      canım bir de mimin vardı görmedin galiba

      Sil
  7. çok çok duygulandım Bahar :( Bizim memeleketimize de her yıl yaz sonu gelir böyle aileler, onları ve çocuklarını düşündüm biran...derme çatma çadırlarda yaşarlar, her sabah gelip fındık toplarlar,yemeklerini yerler...sonra yevmiyelerini alıp(günlük),ertesi sabah yine gelirler...taaaki tüm fındıklar bitene kadar :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizin her bölgesinde farklı şekillerde yaşanıyor bu durum
      en çok da çocukların bundan etkilenmesi üzüyor beni..

      Sil
  8. Çok acı verir , tutsan bırakmasan da o gitmek zorundadır, küçük gözleri yaşlı emine :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorunluluklar deli bir ustura ağzı gibi acıtır çoğu zaman...

      Sil
  9. mecburiyetler en çok çocukları etkiliyor sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O masum yüreklerin acıyı duyumsaması daha da acıtıcı...

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram