11 Mayıs 2013 Cumartesi

Günden

   
   
 
    Gün ağarmadan uyanırım ben.Yataktan doğrulduktan sonra şükrederim önce ve sonra aynaya bakar gülümserim.Bugün uyandıktan sonra kitabımın sona yaklaşan sayfalarında dolaştım.Güzel bir kahvaltı hazırladım,güzel bir müzik eşliğinde.Gülce'nin uyanma anı da çok özeldir hafta sonları benim için.Beraber aynı sabahı karşılamak,onun gülüşüyle o sabahın ışıltısını tutmak ayrıdır.O uyandı,ben de hazırlanmaya başladım.Bugün,sabah ve öğleden sonra iki sınavda görevliydim.Gülce 'anne gitme,anne gitme' diye biraz içerlendiyse de kahvaltıyı ayakta yapıp okula doğru yol aldım.

   Durakta otobüs beklerken dünden kalan yağmur ıslaklığının bıraktığı kokuyu çektim içime.Otobüste ayakta düşe kalka ve bu şehrin künyesini belli eden insanlarının gereksiz,kırıcı atışmalarına tanık oldum.Bir şehrin künyesini  şehir içi otobüslerine bindiğinizde anlamanız mümkün olur çoğu zaman.

     Biraz yürüdükten sonra okula vardım.Okul arkadaşlarımla aynı okulda görev almak iyi oluyor genelde.Sınıfa çıktık.Sınav başladı,sessizliğin içinde aklınıza olmadık şeyler gelir.Şimdi bağırsam ne yaparlar acaba?Şu tavandan bir salıncak olsa da sallansam,karoları saydım,karolarda sek sek oynadığımı düşündüm,pencereden dışarıyı izledim,burada metafor falan yok olsa da kağıt kalem yok ki nerede yazacağım,oturdum,bu tarz yerlerde insanlar oturma şekillerinin hepsini denerler.Sağa kaykılıp oturma,sola kaykılıp oturma,ayak ayak üst üste atıp oturma,ayakları uzatıp oturma,elleri bağdaş kurup oturma,sonra tamam yeter,en iyisi dolaşmak:)

  Öğrenciler soruları çözerken siz şekilden şekile girersiniz.Sonra bir hareketlenme olur birkaç öğrenci birbirine bakar ve kağıtları verir siz de ayaklanırsınız,ta ki son iki öğrenci kalana dek.Onlardan biri de bitirir ve diğerinin gözüne iki gözetmen,bitiren öğrenci bakar,diğeri de son kontrollerini yapar,çıkarsınız.
Tabii çıktım çıkmasına da dört arkadaş buluşup bir şeyler yiyip,sonra okula dönecektik.Hepimiz çıktık arkadaşımız Nihal'in sınıftan çıkmasını bekliyoruz.Nihal pala bıyıklı bir adamın kendilerinden yardım istediğini onlar da cevaplarda yardımcı olmayacaklarını söyleyince öyle oturup beklediğini söyledi.Neyse sınav tam bitmeden adam kağıdı verdi de hep beraber yemeğe gidebildik.

   Yemekte sürekli Nihal: 'O adam yine benim sınıfta sınava girerse dört buçuktan önce çıkamam ve bu sefer kesin şanssızlığıma inanırım' dedi.Tabii ben durmadan güldüğüm için : 'Yok yok,ben çok güldüm kesin benim sınıfta olacak' dedim.Okula döndük,yeniden kuralar çekildi sınıflara çıktık.Öğrencileri içeri alırken bir baktım sınıfta Nihal: 'Baharrr o adam benim sınıfta,şaka gibi ya,gerçekten şansızım,beni bekleme' dedi.Ben yüksek sesle gülmemek için kendimi zor tuttum.Sonra Nihal de umduğumuzdan erken çıktı ve öğretmenler odasında gülerek muhabbet ederken görevli müfettişten de laf yedik,çok gürültü yapıyormuşuz,bıdı bıdıııı,önce sustuk sonra kıkırdayarak gülmeye devam ettik ve eve döndük.

   Bugün bir kez daha düşünce gücünün önemini anımsadık.Hayatta neyi çok düşünürsen onu çekersin...O yüzden iyi düşünün ki iyi olsun.Hepinize gülücükler,öpücükler,sevgiler...

20 yorum:

  1. Ayy sen öyle şekilden şekle girerken kim bilir öğrenciler ne acı çekiyordu. Hayallerine bayıldım. Karoda sek sek falan.

    Herkese benden de mutlu günler
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıköğretim sınavı olduğu için öğrenciler de pek rahattı,çok takan yoktu sanki:)
      sana da güzel pazarlar..

      Sil
  2. Belki de ondan bu kadar şans benden uzak Bahar. İyi düşünmeyi öğrenmeliyiz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yönünden her olayı,olguyu değerlendirmek zor ama olanaksız değil...

      Sil
  3. günün notları ve süper analiz ile baş başayız yine:)
    sınav gözetmenliği ve orada yaşananlar anlatmakla bitmez:)
    senin aklından geçenler de dikkate değer cancanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olaylı olur genelde
      aklımdan geçenler can sıkıntısından:)

      Sil
  4. Sevdim ben bu günden postunuuuuuu :))) ben hep kötüyü düşün tersi olsundan yanaydım heeeep deneyeceğim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyi,güzeli çağırmalıyız ısrarla:)

      Sil
    2. Anneler gününü kutluyorum bahaaaaaaaaar ;)

      Sil
    3. Canımm çok teşekkür ediyorum:)

      Sil
  5. Düşünce gücüü ! :D Olabilir bak arkadaşın için kötü olmuş. :)
    Sınavları izlemek sıkıcı tabii sen bir de sınav olanları düşün önünde sorular, kafada sorular. :) Can sıkıntısı bir yandan, oturmaktan rahatsız olmak bir yandan :))
    Postun da beni tebessüm ettirdii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünce gücü gerçekten yaşayacaklarımıza yansıyor
      öğrenciler evet bir yandan uğraşıyorlar biz de bir yandan arkadaşla arada sohbet arada dolaşma falan derken geçirdik:)
      tebessümlerin çok olsun burcucum:)

      Sil
  6. hoş bir günlük anı olmuş, iyi düşünmek iyidir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi düşünelim iyi olalım:)

      Sil
  7. çok sevdim gündemi ve doğal ve sıcak halleri dilerim hayat hep gülümser neşeyi çekeriz ciğerlerimize ve sevgili Bahar anneler günü kutlu olsun sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arada gündelikten de yazıyorum,
      hayat hepimize gülen gözleri ile bakar inşallah
      ben de senin anneler gününü kutluyorum
      sevgimle..

      Sil
  8. anneler günün kutlu olsun dünyanın en şeker annesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın canım çok teşekkür ediyorum
      sevgimle sardım:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram