31 Mayıs 2013 Cuma

Biten kitabım,Serenad

                           
                          “Ve belki de sen kitapları okuyarak yaşadığına inanıyorsun!”
                                       - Giovanni Papini / Düşsel Konçerto

Zülfü Livaneli, “Serenad”da, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünde görevli 36 yaşındaki Maya Duran ile üniversitenin davetlisi olarak Türkiye’ye gelen 87 yaşındaki Alman asıllı Amerikalı profesör Maximillian Wagner arasında geçen olayları anlatıyor. 60 yıllık aşkının izini sürmek için profesörün İstanbul’a gelmesi, hem kendi hem de Maya’nın aile sırlarını ortaya çıkarmakla kalmıyor, 2. Dünya Savaşı’ndaki Yahudi soykırımı,Struma ve Mavi Alay facialarında hayatını kaybedenlerin hikayelerini de gözler önüne seriyor.
Livaneli, dokunaklı bir aşk hikayesini yakın tarihin izlenimlerinden,araştırmalarından kesitlerle, akıcı bir dille anlatıyor. Çok kısa sürede hüzünlenerek ve yakın tarihi sorgulayarak okudum.

Kitaptan:
"Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kiminin ki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru!"

Bir gün dediklerimi değil, demek istediklerimi anlayacak bir erkek çıkmayacak mı karşıma! Hava kötü dediğimde sadece havadan söz etmediğimi anlamak bu kadar zor mu? İlle de, ben bu hayattan bıktım, türünde sözler mi etmeliyim? İşim çok dediğimde, bana sahip çıkacak bir erkeğe ihtiyaç duyduğumu anlayacak biri… Yanımda olmanı istiyorum diyemediğim için bu yağmur içimi ıslatıyor dediğimi nasıl anlamaz? Düpedüz, sarıl bana dedikten sonra, sarılmanın ne anlamı kalır!
Müziğin bazı insanları, diğerlerinden daha fazla heyecanlandırdığı, daha fazla etkilediği üzerinde durdular. Tolstoy’un, çalışırken ve bazı hassas dönemlerinde müzik dinlemediğini konuştular. Büyük yazar müzikten çok etkilendiği için, duygularının fırtınaya tutulmuş yaprak gibi olduğunu, varlığının en temelden sarsıldığını söylüyor, bu yüzden müzik dinlemiyordu.
Farklı düşünmek, çok zaman düşman kabul edilmenin nedeni olurdu.

10 yorum:

  1. Daha önce hiç Zülfü Livaneli kitabı okumadım.
    Bir arkadaşım da okuyup bu kitap hakkında iyi yorumlar yazmıştı
    Sanırım okuayacağım Bahar :)

    YanıtlaSil
  2. zülfü livaneli hıc okumadım ama aklıma soktun canım..sevgılerrrrrrrr guzel arakadasım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok akıcı ve etkileyici
      benden de sıcacık sevgiler canımm

      Sil
  3. bir an önce okumak istiyorum ben de..

    YanıtlaSil
  4. Ha okudum ha okuyacağım diye ertelediğim kitap
    vicdanım hiç rahat değil bu yüzden
    of pof afra tafra

    YanıtlaSil
  5. Bayılmıştım bu kitaba bi solukla bitirdim :))

    YanıtlaSil