25 Mayıs 2013 Cumartesi

Banyoda sanat çalışması


Çocuğunuzla banyoda etrafı ve üstünü istediği gibi kirleterek rahat rahat resim çalışması yapabilirsiniz.Gülce gibi boş kaldığı anda 'Anne şimdi ne yapalım?' diye soran bir çocuğunuz varsa benim gibi farklı arayışlara girebilirsiniz.Bu ara en çok drama aktiviteleri yapıyoruz cafe işletmesi Gülce,pazarcı Gülce,anne Gülce,öğretmen Gülce rollerini beraber oyunlarla canlandırmayı çok seviyor.Bol bol dondurma yiyor.Bir de şu renk bulma oyununu çok seviyor:
"Dünyamız yusyuvarlak fakat ay ondan parlak,et yiyerek,süt içerek,göster bana bir pembe renk?"
Çevresinden pembe rengi buluyor,farklı farklı renklerle oyun sürüyor,önce ben ona soruyorum sonra da o bana soruyor.
Bugün resim çalışmasını yaptıktan sonra meşhur Montessori sorularını Naz'a sordum,işte cevapları:

-Arılar nasıl bal yapar?
-Elleri ile böyle karıştırarak karıştırarak yaparlar(Elleri ile karıştırma hareketi yapar)

-Nerelerinde taşırlar balı?
-Bellerinde taşırlar balı(böyle böyle belini indirip yürüme hareketi yapar)

-Arılar nerelerinden bal yaparlar?
-Ağızlarından.

-Kutup ayıları neden penguen yemez?
-Çünkü onlar kar yer.

Doğru cevabı merak edenler için:
-Çünkü penguenler sıcak birkaç yer dışında sadece güney kutbunda,kutup ayıları ise sadece kuzey kutbunda yaşarlar.Yani hayatlarının tamamını birbirlerini görmeden sürdürürler.Dolayısıyla da birbirlerini yiyemezler.



Şimdi de birkaç Gülce repliği:

Uyumamak için mazeret üreten Gülce modu:
-Uyuduğum için karnım ağrıyor anne,uyumayayım ben tamam mı anne?

-Akşam yemeğine dondurma yap anne?

Parka yorgun olduğu için gitmek istemeyen annesini ikna eden Gülce:
(Anne)-Gülcecim ayaklarım ağrıdığı için dinlenmeliyim yarın parka gidelim
(Gülce)-Anne uzan ayaklarına makaj(masaj) yapayım.
Anne uzatır ayaklarını Gülce makaj yapar,sonra:
-Anne bak ayakların ağrımıyormuş ben dokununca anladım.Hadi gidelim anneee...

Balkona geçip su ile oynamanın adını balkonu yıkama kuran Gülce:
-Anne balkonu yıkayabilir miyim?Tamam tatlım de anne.
-Cevabını verdiğin soruları niye soruyorsun çocuğummm:)



12 yorum:

  1. cok tatlısınız ılgıyle okuyorum anne kız dıyaloglarınızı

    YanıtlaSil
  2. :))Banyoda sanat çalışması çok iyi fikirmiş,istediğin gibi sula ,temizle:)Demek ki büyüyünce bir de parka gitmek için ikna çabaları başlıyor.Benim de çook ayaklarım ağrıyor ama Ege bana makaj yapamyıor henüz.)Hikayenin sonunda parka gidildi mi merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pratik tubacım:)
      evet ya seni ikna etmek için elinden gelen herşeyi yapıyor:)
      onun da makaj yapacağı günler gelecek annesi
      sonunda tabi gittik parka dayanamıyorum ki isteklerine:)

      Sil
  3. "Tamam tatlım" de annesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi yönetmeyi çok seviyor nazımız
      tamam tatlımmm:)

      Sil
  4. canım benim çok şekersiniz:)
    etkinliklerinize zaten diyecek yok:)

    YanıtlaSil
  5. Resmen tüylerim diken diken oldu soru cevaplarda. Duygulara dokunmayı çok iyi biliyorsun.

    Benimde bir kızım var biliyorsun, öyle olunca bendeki etkisi oldukça fazla oluyor.
    :)

    Haftaya ben de banyoda sanat çalışması yapacağım kızımla..
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne olunca insan daha iyi anlıyor anneleri
      banyoda sanat çalışması zevkli canım,kolaylıklar
      seni ve kızını öpüyorumm:)

      Sil
  6. aaa çok sevdim Gülce nin soru ve cevaplarını :))) 'tamam tatlım de anne'
    sana bravo diyorum Bahar cım,hafta içinde çocuklarınla...akşam ve hafta sonu da yavrunla...nasıl buluyorsun bu kadar enerjiyi :)
    çok öptüm sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım anne olunca insan alışıyor bu koşuşturmaya:)
      biz de sizi çok öptük canlarım...

      Sil