18 Nisan 2013 Perşembe

Tohum çimlendirme ve diğerleri



Geçen haftadan bu yana Gülce ile fasulye çimlendirmeye başladık.Her gün su verdik tohuma ve bir hafta sonunda çimlendi,büyüdü tohumlar.Gülce her gün küçük bir tohumdaki değişimleri merakla izledi.

Bugünlerde başka neler mi yapıyoruz?

Öncelikle Naz dansı çok seviyor yaşı daha tam tutmadığı için bu tarz kurslara gönderemiyorum;ben de evde sevgili Tancığımın minik çocuk bale gösterilerini netten açıyorum ve Gülce ile o hareketleri yapmaya çalışıyoruz.Hafta sonları pazar günü evde satranç öğretmeye başladım.Şu an taşları ve yerlerini tanıtıyorum.Burada amacım bu oyunu tanıtmak ve onda aşinalık yaratmak.Umduğumdan daha çok sevdi,ilgi gösterdi.
Gün içinde "Akıllı bebekler Akademisi" kitabında yer alan otuz altı aylık bebekler için bedensel,kinestetik zeka uyarımını sağlamaya yönelik yoga hareketlerini yaptırıyorum.Bu yaştaki çocuklar dokunarak sevgilerini ifade ediyorlar.Hem onunla dokunarak bu hareketleri yapmak çok eğlenceli hem de sizin sevginizi hissetmeniz için çok ayrıcalıklı.Ayak çevirme,bilek esnetme,pedal çevirme,kayarak oturma,yoga uykusu,kuğu hareketi,kobra duruşu gibi hareketleri yapmak hem beden hem de zeka uyarımı için çok faydalı.

Gününüz güzel,tebessümüz bol olsun...



15 yorum:

  1. harikasınız:)
    böyle bir anne canım ya çok seviyorum seni gülüşüm çok şanslı;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde çok şanslıyız güzel yürekler bizimle..

      Sil
  2. Ya ne güzel birşey yapmışsınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelere fikir vermek adına paylaşıyorum,beğenmene sevindim:)

      Sil
  3. Fasulye çimlenmesi bana da çocukluk günlerimi hatırlattı:)
    Biz de annemle çimlendirirdik.Sabahları uyanınca ilk işim fasulye'lerime bakmak olurdu:)
    Çocuklarla ne güzel aktivetiler yapıyorsunuz canım.öyle bilgili bir anneye sahip oldukları için çokk şanslılar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcimmm evet çocukken bizde yapmıştık,evde bir tane kızım sınıftada otuz altı çocuğum var onlarla da hep yapıyoruz böyle etkinlikler
      güzel sözlerin için çok teşekkür ederim canım benim
      sevgilerimle...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Bu arada bloğunun her yerinde neden hep tabela halinde ünlem işareti var :\

      Sil
    2. :)
      Blogdaki bu görüntülerden ben de rahatsızım ancak bu temayı yapan arkadaşta blogunu kaldırmış ona da soramıyorum,umarım geçici bişeydir

      Sil
  5. Küçükken bende yapıyordum :) ama tabi böyle büyümüyodu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin geçtiği yollar kızım için yapıyorum ben de:)

      Sil
  6. bahar elsa blogunu kaldırdı mı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serkan,Elsa blogda rahatsızlıklar falan yaşayınca blogu kaldırdı
      cerenika olarak aramıza döndü
      http://cerencerennnnnnnn.blogspot.com/
      bu adresten ulaşabilirsin ona

      Sil
  7. Bir haftada ne kadar çabuk büyümüş öylee :) ben çok beklerdim büyümesi için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya şaşırttı bizi,beklemek önemli bir kısmı:)

      Sil