27 Nisan 2013 Cumartesi

Şiirimsi bir zaman la lalaaaa...


Esrik oluyorum şiirli zamanlarda.Öylesine tutkulu oluyorum ki,bu bende neredeyse yapaylığa dönüşüyor.Ayrılmışcasına hüzünlü oluyorum kitabı kapadığımda da...

Siz de okuyun.Var olmaya...



Kim Çağırıyor maviyi?


kim düzenliyor bu uyuşmazlığı?
kimin elleri bir iki harf yazıyor hızlıca?
nerden baksan zehir gibi kapkara,
tuzla ekmek arasında suyla benim aramda,
maviyi çağıran kim şimdi?

kimin uygunsuz elleri dolaşıyor aramızda? 
şimdi bu her şey nedir?
dükkanların bankaların borsaların adı ne?
yeşilin tadı hani, gölün sevinci nerde?
şimdi durup dururken nedir bu?
gündüzü hızlandıran, geceyi bölen öfke, 
maviyi çağıran kim, kimdir çağıran maviyi?
asıl mavi kimi çağırıyor, asıl onun adı ne?

                                                          Turgut Uyar


Siz şiirseverlere bir de şiir yüzlü Elsa'ya gelsin bu şarkı...Lalala la.....



'...
geçen gün yüzüme rastladım bir ilan panosunda 
korktum birden, kusacak gibi oldum 
olur öyle dedi palyaço, 
herkes alçaktır biraz 
otur ulan! dedim, bağırdım ona 
ben bazen bağırırım biraz 

rakı doldur! dedim, eksilmesin! 
ben bazen eksilirim biraz 
aslında hepimiz eksilirmişiz biraz 
bunu sonradan öğrendim 

ben aslında her şeyi sonradan öğrendim 
herkes herkesi sonradan öğrenirmiş 
bunu da sonradan öğrendim ...' 

Turgut Uyar

20 yorum:

  1. süper yaa:)
    şiir yüzlü elsa'hım işte bu çok hoşuma gitti ve şarkı vazgeçilmezim:)
    teşekkür ederim Bahar yüreklim...
    iyi ki varsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "şimdi çiçeklenen leylaklarla
      dolu bir vazo vardır kadının odasında
      ve konuşurken burar onlardan birini parmaklarında"

      Sil
  2. bu arada şiir seçimlerine bayılıyorum.
    özenle seçilmiş,çok anlamlı ve derin.
    insanın tekrar tekrar okuyası geliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirli duraklarda buluşmak çok güzel elsa...

      Sil
  3. Turgut Uyar... Yaşadığım en anlamlı şairim... Palyaço şiiri, her ne kadar onun yazmadığını söyleseler de bu şiiri Turgut yazdı çünkü bu şiir de Turgutça :) güzel bir paylaşım olmuş...

    "ben bazen eksilirim biraz
    aslında hepimiz eksilirmişiz biraz
    bunu sonradan öğrendim..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serkan,palyaço şiiri evet tartışmalı ancak ben hep bu şiiri hep onunmuş gibi sevdim o nedenle onun adını kullandım,beğenmene sevindim

      Sil
  4. Kitabı kapadığımda bitmesin dediklerim için bende de oluyor o hüzünden. Turgut Uyar'ın şiirleriyle senin bloğunda tanıştım. Çok güzeller. Hayat gibiler.

    ben aslında her şeyi sonradan öğrendim
    herkes herkesi sonradan öğrenirmiş
    bunu da sonradan öğrendim ...'

    İşte bu benim :)
    Paylaşımın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hüzünde yalnız değilim demek ki
      Turgut Uyar'ı tanımalısın özellikle de şiirle ilgilenenlerin okuması gereken önemli bir şair
      O kısım can alıcı değil mi?
      rica ederimmm:)

      Sil
  5. ne gözel bi paylaşım kızz:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerelerdesin tarçınlı spinelli:)

      Sil
  6. Bahar yeşile çağırdığı kadar bahar,
    Mavi beni çağırdığı kadar mavidir!
    ve onun adı ASK dır!

    Güzel paylaşım için teşekkürler Baharcım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazdın güzel destiny:)
      beğendiysen ne mutlu bana
      sevgilerimle

      Sil
  7. Şarkı post'a çok iyi oturmuş, harika!

    Blogunu yeni keşfettim sevgili arkadaş, çok beğendim.
    Banada beklerim;
    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. devrilir acılar tüm ağırlığıyla gecenin onulmaz yalnızlığına..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirmiş,aşkmış,iyilikmiş... Bir çınlama boşlukta... Kaldım öylece..

      Sil
  9. Turgut Uyar yahu. Mükemmell..
    Bugün çok yakın bir arkadaşım anlattı. Sevgilisiyle konuşuyorlar filan , söz şiirden açılmış arkadaş da bir şiiri söylemiş ona Turgut Uyar'dan. Ve sonunda da demiş hani " Turgut Uyar"dan bu diye , kız ne dese beğenirsin "Oda kim?"
    Ahh ah bir ayrılık sebebi olabilir mi sence Turgut Uyar'ın bilinmemesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir belki de bilemedim şimdi:)

      Sil
  10. Ahh devam etsen o rüzgarlı tınıya... Kim durdurdu ki şimdi?

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram