4 Nisan 2013 Perşembe

Sesi geçmiş


'Geçmiş asla ölü değildir,hatta geçmiş bile değildir der Faulkner,üstelik geriye,başlangıç noktasına kadar uzanan bu geçmiş insanı geriye çekmez,ileriye iter ve beklenenin aksine,bizi geriye,geçmişe doğru çeken gelecektir.'


Viraneye dönüşen kentler gibi sisli,izbe gözükür bazen anılar,kanıksanır suskunluklar...Yokluğun sarkacı dönüp dönüp durur.Yok-luk,sar-kaç...

Ne Nazım,ne Cemal,ne Turgut,ne Edip,ne de Ataol yanımda.Onları da susturdum.Poe,yatakta uzanmış aklına bir fikir gelmesini bekliyordur ya da Van Gogh gibi yeşil peri içkisinden içiyordur,Bukowski zaten deli sızmıştır bir köşede,Mungansa hangi aşkının yasını tutuyor bilmiyorum,susturdum onları da.Bıraktım o gizliden tebessüm eden bölmeye.

Gece,tüm vücudumun mavi olduğunu sonra her yaşadığım olaydan sonra vücudumun kararmaya başladığını gördüm.Uyuyordum,uykuma sızan  bir rüya mıydı bu ya da uyumaya çalışırken masal alemimin sınırına takılan bir imge miydi?Ayırt edemedim doğrusu.Bu sabah aklını birine ödünç vermiş biri olarak uyandım işte.

Çocukluğumu düşündüm çocukların doğumunu anımsadım.Onlar  belki de öyle doğuyorlardı  yani küçücük hayallerle küçücük dünyanın üstünde mavi bedenleri ile  yürüyorlardı.Sorgusuz,kayıtsız..Sonra büyüdükçe,yaşamın sivri dişleri ısırdıkça onların dünyalarını ve onlar da törpülemeye çalıştıkça benliklerini ağır ağır yitip gidiyordu çocukluk,saflık...Ve çocukluk gizemli bir yolcu olup başına buyruk bir şekilde giden bir trenin vagonundan el sallıyordu.

Sığınacak gülümseyecek kuytuluklarımız vardı önceden.Pamuk şekerler içinde saklı sevinçlerimiz,doyasıya oynadığımız oyunlarımız ve ağaçlara tırmanıp,dallarından koparıp yediğimiz dutlar vardı.Masumduk ve dünyadan habersizdik.
Şimdi farklı oyunlarında koşturuyoruz hayatın.Her gece defalarca gördüğümüz bir gerçekle yüzleşmekten yorgun ve her sabah yeniden ayağa kalmak zorunluluğuna biraz öfkeliyiz.


11 yorum:

  1. Özellikle yazarlara değindiğin o paragrafı çok sevdim. :) Yine bir senden geçen harikası :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz rahat yazdım beğenmene sevindim:)

      Sil
  2. Acıdan yeniden doğurmalıyız bizi biliyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acıdan doğar insan aşktır insanı yaratan:)

      Sil
  3. İşte biraz da geldik gidiyoruzun hüznü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen yaşlanıyor muyuz ne:)

      Sil
  4. Boşver yahu ikincileri, Beat akımını da siktir et.. Senin çocukluğun senin içinde..

    Sana en büyüğünden bir pamuk şeker lazım.. Başka hiç bir şeye gerek yok.. Bırak onlar orada kalsınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk içimizde çocuksuluğu hayata yaymaya çalışalım o zaman
      boşverdim her şeyi:)

      Sil
  5. anam bu ney bu yazıda ağladığıma inan yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canımm demek kendini buldun
      aslında hepimizden bişeyler var

      Sil
  6. anam bu yazın ağlattı beni:D

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram