8 Nisan 2013 Pazartesi

Kadayıflı Yalancı Tavuk Göğsü Tatlısı

 
   
  Bloglarda günlük hayatla ilgili konular daha çok ilgi uyandırıyor.Tarifler,bakım sırları,gezme yerleri daha çok tutuyor.Ben genelde edebiyat aşığı olduğum için ve dünyayı soyut bir şekilde betimlemeyi sevdiğim için o tarz yazılar paylaşıyorum.Arada da yaptığım pratik lezzetli tarifleri sizler de denersiniz düşüncesiyle yazıyorum.Biraz daldan dala konan bir blogum var:)Bir ara yazı ve şiir denemelerimi ayrı bir blogda toplamayı düşündüm ama o da biraz yorucu olacağı için göze alamadım.

Bugün sizlere güzel ve kolay bir tatlı tarifi veriyorum.Ben genelde pratik ve lezzetli tarifleri yapıyorum.Ağır tarif denemelerim hep hüsranla sonuçlandığı için basit tarifleri tercih ediyorum.

Malzemeler:

* 1 litre süt
* Yarım paket margarin
* 2,5 fincan un
* 2,5 fincan şeker
* 1 paket vanilya

* 250 gram kadayıf
* Yarım bardak şeker
*100 gram margarin
* Bir bardak ceviz ya da fındık içi

Yapılışı:

Önce margarini geniş bir tencerede eritiyoruz sonra un ve şekeri ilave ediyoruz.Ardından sütü yavaş yavaş ekliyoruz vanilyayı da katıp kaynamaya başladıktan sonra on dakika mikserle çırpıyoruz.Çırpma kısmı çok önemli bunu atlamıyoruz.
Yalancı tavuk göğsümüz bir tarafta ılırken,geniş bir teflon tavada yüz gram margarini eritip minik minik doğradığımız kadayıfları tavada kısık ateşte pişiriyoruz.Üzerine ceviz içini veya fındık içini, şekeri ilave ederek kızarıncaya kadar evire çevire pişirmeye devam ediyoruz.Piştikten sonra borcamın altına kadayıflı için yarısını boşaltıyoruz,üstüne yalancı tavuk göğsünü ekleyip en üste kadayıflı içi yayıyoruz.Buzdolabında bekletip servis ediyoruz,afiyet olsun:)



8 yorum:

  1. Ben ayrı bir yere aldım yazılarımı, orada sessiz sakin duruyorlar. 8 yıldır blog tutarım en çok tıklanan yazı mantar kızartması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım en sonunda ben de öyle yapıcam sanırım tatilde falan
      evet ya çok ilginç bu blog:)

      Sil
  2. canım benim ellerine sağlık harika görünüyor:)
    tabi sen şimdi sevgini de kattın tadından yenmez:)

    YanıtlaSil
  3. Sen Baharsın. İçinde herşey var. O yüzden tek ve bütün olman bence güzel:)
    Tarife gelince o la la hastayım buna:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bahar mevsimi gibi her şey var,beğenmene sevindim:)

      Sil
  4. kolay tarifmis tam benlik yani :) ellerine saglik

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin güzel gül:)
      denemelisin çok lezzetli ve pratik

      Sil