24 Mart 2013 Pazar

söz uçtu yazı kaldı
vals bitti bir nüans kaldı
...............
"sonunda alıştım yeni hayatıma, yeniden yazmaya başladım...
yazmak ve müzik dinlemek; ikisi de aynı şey;önce bir tepeye çıkıyorsun sonra hızla düşüyorsun...heyecan verici tıpkı carl orff'un müziği gibi...
sana bu kez aşktan bahsetmeyeceğim
tecrübe alıntısı içermeyen gezintiler;evler ve odalar,kuytularımızın mekânı...kapıları ılık bir dudak gibi karşılıyor bizi...
acıklı bir efsanedir yanılgı;aranan güvercinler değiliz biz...
sana bu kez müzikten bahsetmeyeceğim
insanların yazarken,müzik dinlerken ve sevişirken güzel olduklarını düşünüyorum...
hangi taraf için bağıracağını biliyor musun?..
sana bu kez şiirden bahsetmeyeceğim
yalnızca yaşlanıyoruz...
büyüdükçe küçüldüğümüz bir hayattan bahsediyorum;çatlak büyüyor,carmina burana dinlemeye devam ediyorum...
sana bu kez acılardan bahsetmeyeceğim
bildiğim gerçeklerin arasındaki boşluklardan yazıyorum;geceleri uykumu kaçıran müziğin peşindeyim...
sana bu kez düşlerden bahsetmeyeceğim
iflas etmiş özgürlükler,ziyan olmuş kaçışlar...
anarşist duygularımın neşeli bir başlangıç yaptığına nedense hep inandım,evet,neşeli bir başlangıç...
sana bu kez öykülerden bahsetmeyeceğim
hayat,maddenin romanı...
şair,yaman çürümelerin kurbanıdır...
kuşkunun tarihi savaşlardan önce başladı...
sana bu kez yağmurlardan bahsetmeyeceğim
büyümezsek küçülemeyeceğiz...
gülümse...hâlâ yaşıyoruz;kutlanmaya değer bir inat bu...
sana bu kez alkolden bahsetmeyeceğim
sonsuzluk bir kahkaha gibi başka dünyalar yaratıyor çekip gitmelere...
ellerim kirlendikçe burnumda yaralar oluşuyor...
her şeyin yarınla bir ilgisi var...
sana bu kez gitmelerden bahsetmeyeceğim
solucan hızıyla koşuyorum çocukluğuma;küf hastalığına yakalandım...
lenin öldüğünde eski kırk derece soğuk varmış moskova'da...
sana bu kez rakamlardan bahsetmeyeceğim
soru yaratmayan yanıt hükümsüzdür...
bir an unut estetiği:hikâyesini anlatmayan merak tehlikelidir...
babamın eve gelme saatleri değişti anne
sana bu kez yangınlardan bahsetmeyeceğim
her buluşma bir çarpışma;
insan hayatının çıplaklığı ile masaya oturmalı..."-------s.a.------


27 yorum:

  1. Bunu sen mi yazdın yoksa sonundaki kısaltma mı yazdı biraz karıştırdım:(
    Ama susamış ve döküldükçe dökülen bir gönülden yazıldığı bariz belli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm benim değil salih aydemir'e ait çok sevdiğim dizeler
      ne güzel çıkarımların var

      Sil
  2. Bu arada carl orff ile ilgili tespitinde ne kadar haklısın.

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim, kalemine sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim değil canım sevdiğim dizeler sizlerle de paylaşmak istedim
      sevgiyle

      Sil
    2. O zaman bizi bu güzel dizelerle tanıştırdığın için teşekkürler :)

      Sil
    3. Rica ederim güzel arkadaşımm:)

      Sil
  4. gülümse...hâlâ yaşıyoruz;kutlanmaya değer bir inat bu...ne kadar manalı...ve en güzeli arada bir de olsa silkelenmek ve farkındalık adına insan hayatının çıplaklığıyla masaya oturmalı

    okurken içimde bir ışık oldu..iyi geldi (n) baharım

    mutlu bir hafta başlasın..umut dolu haberle süprizler uyandırsın sabahlarını

    Sevgiyle ışıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett tam senlik dizeler
      ne güzel dileklerin
      sevgiler

      Sil
  5. Bu nasıl birşey ya , çok çok çok etkilendim..

    YanıtlaSil
  6. sana bu kez yazılanlardan bahsetmeyeceğim...

    Yazılan onca şeyin ötesinde sebepleri düşünmek gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yine sana özgü bir bakış
      öncesine bakmak lazım:)

      Sil
  7. "anarşist duygularımın neşeli bir başlangıç yaptığına nedense hep inandım,evet,neşeli bir başlangıç..."
    Daha iyi tanımlana bilir miydi?

    YanıtlaSil
  8. Çok beğendim.

    yalnızca yaşlanıyoruz...
    büyüdükçe küçüldüğümüz bir hayattan bahsediyorum

    ne kadar da doğru bu satırlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynı yerindeyiz hayatın
      doğru tespitler

      Sil
  9. Peki bu kez nelerden bahsetmek istiyorsun, bahsetmemek istemediğin her şey senin ta kendin iken bu kez nelerden bahsetmeyeceksin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim dışımda her şeyden bahsetmek sanırım en doğru olan bu

      Sil
  10. sana bu kez yorumdan bahsetmeyeceğim....

    her yorum gönülden kopan bir parça demeyeceğim.
    çünkü sen zaten biliyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm ne kadar güzelsinn
      hep varolsun o ince ruhunun sesi..

      Sil
    2. tesekkür ederim hep birlikte inşallah:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram