11 Mart 2013 Pazartesi

"sabit tutku diyorum çünkü, değişmekten, hareket etmekten, kendimle çelişmekten, ilerlemekten, gerilemekten, gelişmekten, evrim geçirmekten, kaymaktan, azalmaktan, şişmanlamaktan, zayıflamaktan, yaşlanmaktan, gençleşmekten, durmaksızın tekrar yola koyulmaktan yoruldum, sonuç olarak yalnızca bu tutkulu sabitliği takip ettim.

"beni yaşayanın, beni ölenin, beni kullananın, şekillendirenin, terk edenin, geri alanın, evirip çevirenin o olduğunu söylemek istiyorum. onu unutuyorum, onu hatırlıyorum, ona güveniyorum, o benim içimden bir yol açıyor kendine. o ben olduğunda, ben kendim oluyorum. beni sarıp sarmalıyor, beni bırakıyor, bana öğüt veriyor, kaçınıyor, uzaklaşıyor, bana yeniden katılıyor. ben onun suyunda bir balığım, onun çoğul isminde bir ismim. benim doğmama izin verdi, beni nasıl öldüreceğini de bilecektir."

sabit tutku, philippe sollers, yky 2004

10 yorum:

  1. sabit tutku ilginç geldi, tutku deyince aklıma dağlara denizlere sığmaz kinetik bir şey gelir halbuki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilginç,sabitliğin tutkusu..
      burada durağanlığa,akışına bırakmayı salık veriyor sanki
      yani nice yollarda koşup sonunda aynı noktayı sevmeyi aynı noktaya varmanın tutkusunu yaşamayı..

      Sil
    2. birde... tutunamadığımız, ellerimizden kayıp giden tutkularımız var bizim. neye koysan sığmaz, nereye bıraksan durmaz. bir yitik olur kalplerimizde... sanki kaybolan küpe teki gibi.. ne bulabilirsin ne de eşini atarsın ya hani.. bir gün mutlaka bulacağım hissi hep oyalar insanı.. ne garip.. kaybettiğimize yanarken bi de bakmışız elimizde ki de kayıvermiş.

      Sil
    3. Sevgili toprak çok etkileyici ve güzel anlattın yitirdiğimiz tutkularımızı..
      ve becket'in dediği gibi
      ” Bir ses karanlıkta birine ulaşıyor.”
      sesin ulaştı bana ve biliyorsun o sesi seviyorum ben ve susmamasını diliyorum...

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. “Ve derim ki bir gülün tersine açmasıdır solması
      Ben kendime uygun dururum
      Yakar alçaktaki bir kuş yakından görünmemi”

      Sil
  3. Tutku ne acayip bir his dimi Baharcım...kör oluyorsun önce, sonra ellerinle birine tutunuyorsun ve sıkı sıkı hiç bırakmamacasına....seni itse de sen yine ona tutunuyorsun, seni unutsa da sen hep ama hep onunlasın

    Sevgiler baharım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. '...dağların arasında saklanmak iyi geldi tenime..sessizlik..med cezir..böyle mi anlatılıyordu karmaşa..yüzüme vuran gri gölge..yalnızlık..acı.. böyle mi anlatılıyordu.. dayanamayıp sulara bıraktım kendimi..ürpermek böyle birşeymiş dedim sonra.. nefes alamamak böyle birşeymiş...'

      İyi tutkularımız olsun güzel yüreklim
      sevgilerimle..

      Sil
  4. Ya da sıradan gibi görünen hayatın düzenli ve programlı karmaşası..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de öyledir,çünkü insan tutkularıyla yaşar.Tutkular belki de hayata daha sıkı bağlar.Bazen üzer onu bazen de mutlu eder..

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram