21 Mart 2013 Perşembe

Oyuncak bebek hikayesi


Kafka'nın oyuncak bebek hikayesini duydun mu?

Kafka'nın ölmeden önceki son yılı.Dora adında bir kıza aşık olur ve kendisinin yarı yaşında olan bu kızla ömrünün son günlerini yaşar.Her ikindi vakti parkta gezintiye çıkarlar Dora ile.
Bir gün,hıçkıra hıçkıra ağlayan küçük bir kızla karşılaşırlar.Çocuk bebeğini kaybettiğini söyler.Kafka olup biteni açıklamak için bir hikaye uydurur.Bebeğin seyahate çıktığını ve kendisine bunu mektupla bildirdiğini söyler.Kız,'mektup nerede peki?'diye sorunca evde kaldı ve yarın getireceğini söyler.
Şöyle bir hikaye uydurur:Taş bebek gittiği için üzgünmüş;ama hep aynı insanlarla yaşamaktan bıkmış.Dünyayı görmek,yeni insanlar tanımak istiyormuş.Küçük kızı sevmediğinden değil çevresini değiştirmek istediği için gitmiş.Ama kıza her gün mektup yazıp neler yaptığını anlatacağına dair söz veriyormuş.

Kafka üç hafta boyunca ömrünün son günlerinde hiç usanmadan mektup yazmayı sürdürmüş.Taş bebeğin küçük kızın hayatından çıkacağına yavaş yavaş hazırlamış onu.Mektubun sonunda taş bebeği evlendirmiş ve küçük kızla vedasını gerçekleştirmiş.
Hikaye o noktaya geldiğinde kız artık bebeğini özlemekten,onu aramaktan vazgeçmiş.Üç hafta boyunca mektuplar kızın üzüntüsünü gidermiş.
Kafka bebeğin yerine başka bir şey vermiş ona.Kız bir hikayeye sahiptir artık ve insan bir hikayenin içinde,bir hayal dünyasında yaşayabilecek kadar şanslıysa,gerçek dünyanın acıları sona erer.Çünkü hikaye devam ettikçe gerçek yoktur.

Şimdi diyeceksin niye yazdın bu hikayeyi,yazdım işte.Gerçeği unutmak için beni inandıracak Kafkam yok belki ama bir hikayem olmalı dedim kendime.

26 yorum:

  1. ilk defa duyduğum ve çok mutlu olduğum bir paylaşım .. teşekkürler.. kendi hikayenizi yazmanız dileğiyle (ve bir de utlu sonla). sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne güzel bir dile hepimizin sonu biten güzel hikayeleri olsun,sevgiyle..

      Sil
  2. Güzel hikaye ve bazen hikayelere saklanmak daha da güzel...

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayelerde gerçeği unutmak ve bazen kaybolmak..
      beğenmene sevindim
      sevgilerimle..

      Sil
  3. hayatımıza kattığımız hikayeler bizi yaşama bağlıyor, beklentisiz yaşarsak, gerçeği de kolay unutuyoruz, bir bakıma pozitif ve ders alınacak bir hikaye cnm, iyiki paylaşmışssın canım Baharım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım beklentisiz spontane yaşamak en güzeli akışına bırakmak..
      iyi ki sen de güzel yüreğinle ses verdin:)
      sevgilerimle

      Sil
  4. hikaye ve bağdaştırman güzel olmuş canım.
    'hikaye devam ettikçe gerçek yoktur'evet..

    YanıtlaSil
  5. kendimi buldum ben,zaman beni yorunca..savrulurken bir düşteyiz..
    söyle döner misin bir gün uyansak rüyadan..bir şeyler var hala boşa nefes alamaya zorlayan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapıda sen ve tekir kedi;
      sabah kederle çıkarken evden,
      bugünden öptüm yarın için seni.

      Sil
  6. Sevgili Bahar neden böyle birşey paylaştıki demedim de ne güzel bir paylaşım dedim Kafkanın bu psiko sosyal yönü senin bakış açın demli taze bir çay içtim şimdi inanma bana çay bayat sabahın ilk ışıklarından kalma lakin hikayede öyle kayboldum ki meğer ben değil çay içermiş beni ve nede taze ümitlerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ne güzel yazmışsın çok teşekkür ediyorum,sevgiyle kucaklıyorum:)

      Sil
  7. Kafkayı severim ama bu hikayeyi ilk kez duyuyorum. Sadece gerçeğin içinde olmak bazen zor olsada masal dünyasında yaşamaktan iyidir diyeceğim sana zira her masal sonunda biter ve daha yaralayıcı olabilir o masala inanmak ve onla yaşamak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki yaşamımızı büyüleyici kılmaya çalışmak en doğrusu
      sevgilerimle

      Sil
  8. " Su akar yatağını bulur " demişler ya o misal..
    gayet hoştu , yüreğine sağlık Bahar'ım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet beğenmene sevindim
      senin de güzel yüreğin hep var olsun

      Sil
  9. Çok hoş bir hikaye, kalemine sağlık. İyi ki yazmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkileyici geldi bana senin de beğenmen ne güzel canım:)

      Sil
  10. Çocuk bir daha merak etmemiş mi? Özlememiş mi kaybettiğini..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemiştir
      aynı zamanda kendine bir dünya yaratmayı da öğrenmiştir
      hayal dünyası gerçeklerden alıkoymuştur onu

      Sil
    2. Alıkoymuştur.. Yaşamaktan ve diğer her şeyden..

      Sil
    3. Yaşamanın ritmini hatırlatan bir dünya ama:)

      Sil
  11. bayıldımmm..
    masalları, hikayeleri çok severim hele de böyle anlamlı olanları..
    çok güzel bir paylaşım teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etkileyici bir hikaye ben de severim
      beğenmene sevindim

      Sil
    2. çok güzel bi hikaye sanakatılıyorum

      Sil