31 Mart 2013 Pazar

Günlerden



"Evet evet
Doğrusu bilmiyorum
Dalıp dalıp gidiyorum böyle
Dalıp gidiyorum ve dalgınlığımda bir kent
Bir duvar, bir de sen, duruşunda güz özellikleri
Dostlar, bütün dostlar içerde.

Bir kent mi, bir yüz mü, binlerce yüz mü, bir kent mi
Beyaz mı, daha mı beyaz, o kadar çok mu beyaz
Bütün bunları kendime bir adres gibi sorup
Hüznüme, kalbime, soğuğuma
Gelecekten arta kalan bir mutluyum.

Ben gelecekten korka korka dönen bir mutluyum
Dünyanın bu küçük sesini işit
Bak, bir dalı, bir örtüyü, bir denizi tutan ellerime
Nanelerden, ıtırlardan, ıhlamurlardan gelen
Anlayamadığın sevgililik
Var ya
Yani uzaktan yüzünü bile seçemediğin birinin
Adı en sevdiğin şairin adıyken.

Soruyorsun bir de
Gülüyorsun, gül ya, neden gülmeyeceksin
Ağlayacaksan ağla işte
Bir gülüp bir ağlayacaksan böyle sen
Soyulmuş bir dilim ayva yetişiyor gözlerime
Kaynamış suda pembeleşirken.
Kederlerde bütün yüzler birleşir
Ve unutma gereklidir

Bir başka bakışında da gökyüzleri vardır, düz
Kuş sürüleri vardır, eğri
Bir sana bir ayak bileklerine bakanların dünyası da vardır ki
İster kıyıları çekine çekine döven sulara benzet
İster ağır ağır yanan yaprak kümelerine
Anlıyor musun
Anlıyorsun elbette
Ne yaparsan yap yürürlüktedir yetinmezlik.

Maviyi soruyordun, gözlerimden yüzüme yayılan maviyi mi
Bir renk değildir mavi huydur bende
Ve benim yetinmezliğimdir
Ve herkesin yetinmezliğidir belki
Denecektir ki bir süre
Ve denenecektir
Bir akşamüstünü düşünmek bir akşamüstünü düşünmekten başka nedir ki.

Gelecekten utanarak dönen bir sevinçliyim
Ya sizler
Ey sırasını beklemeden gelen akşamüstleri…"
                                                                                E. Cansever

24 yorum:

  1. günün şiiri diyebiliriz...

    YanıtlaSil
  2. İlkyaz hep maviyi getirmez.. Ama mavi hep hüznü getirir..

    Bir gün oturup mavi için bir hikaye yazmalıyım.. Belki o hikayeyi sana vermeliyim.

    Belki de mavi benim beceriksizliğimdir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavi hüzünlü bir mutluluk
      hikaye güzel olurdu sen yaz ben okurum

      Sil
    2. Ben yazayım sen oku..

      Sil
    3. “oyunun tadı ancak gerçeği düş sananlarla birlikte çıkar…”

      Sil
  3. Mavi göğün,denizin rengi..
    Mavi sınırsız umudun rengi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazdınız
      Mavi sonsuzluğa yapılan yolculukların rengi
      mavilerimiz bol olsun

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ay ferhat senden başka kimse böyle bir yorum yapamazdı herhalde
      çok gülüyorum yorumlarına:)
      evet-mavi-çok oluyoruz

      Sil
  5. İkinci yeniciler... Ah onlar başlattı zaten yeniden şiiri Turgut olsun Ece olsun İlhan olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiki de başlatmışlar
      şiire farklı bir boyut kazandırmışlar
      onların dizeleri apayrı
      iyiki yazmışlar

      Sil
  6. edip..edip..edip..
    varmı ötesi , varmı maviyi böylesine anlatan.
    çok çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ötesi yok onlar gibisi
      hep güzel dizeleri eşlik etsin duygularımıza

      Sil
  7. Maviyi düşündürttü gerçekten. Hayret hiç kullanmadığım bir renktir benim... Çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  8. vayyyyyyyyy mavı en sevdıgımmmm ama senın sıırın yıne sahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim kelebeğim
      ne güzel yazmış edip cansever

      Sil
  9. özledim ben senii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düşünmek için çok geç desen de bekledim ben seni
      herşeyin içine senden koydum rüya gibiii

      Sil
  10. Ah, ne de sevilesidir Cansever. Mavi'yi kıskanmadığım ve yakıştırdığım 3 adamdan biri.
    Kalemi öpülesi adam.


    Not: Blog değişmiş. Alışmak için eski yazıları kurcalayacağım. Özlemişim bir de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emiliaa hoşgeldin
      kalemi öpülesi adam ne güzel bir tabir
      temayı değiştirdik,sen de özlettin kendini
      sevgiler

      Sil
  11. şiiri youumlar mısınız

    YanıtlaSil