14 Ocak 2013 Pazartesi

Delilik


"Delilik bu benimkisi!
Başka bir seslenişe benzemez.İnsan bir konuşur o da yanlış anlaşılır.Adın kötüye çıkmaz ama hafif tebessümle bakarlar adama.En iyisi susmak konuşmaktan daha iyi anlaşılır adam.Saçını başını yolduğunu gördüler mi e şimdiki olmadı ki derler adama.Yani...Doğru bildiğini yaptığında adam,bir o kadar da ters düşer hayata.
Dedim ya..delilik bu benimkisi!
Dün neydim,şimdi ne oldum derler adama.Kanunlara bakarsın,kanunlar suskun.Onları konuşturan yargıçlar olduğunu anlarsın.Ardından bir bebek ağlar,bakarsın o tarafa, bu sefer bu hareketi de delilikten sayarlar.Kırar boynunu yürürsün,sigara içersin külü düşer yere,sinirlenir adam.Bu sefer ıslık çalarsın bildik bilmedik makamında.İnsanlar gene yanlış anlar.Çünkü gecedir,gece ıslık çalınmaz derler adama.Uğursuzluktan sayarlar.Aldırmazsın...Kuşa,böceğe şiirler yazarsın,alkışlarlar adamı.Ama neye alkışladıklarını bilmezler.Kendinizi alkışlıyorsunuz,dersin.Kızarlar bu sefer adama.
Ben yine kırar boynumu yürürüm.Yolda bir eski sevgiliye rastlarım.Tanıdık birkaç cümle ararsın.Ama sana tanıdık gelmez yüzü.Sonra akşam olur,güneş batar,ortalık kararır.Su akar yatağını bulur.Canlılar uyur dersin,sevgi militanı derler adama.Sen gene doğacak sabahı yaşarsın,bir başka gecenin içinde.Hep bir sonraki günü yaşarsın.Saati sorarsın yanlış söylerlermiş gibi gelir adama.Kızarsın,daha beter kızarlar adama...
Delilik bu benimkisi!
Başka bir seslenişe benzemez.İnsan bir konuşur o da yanlış anlaşılır.Deliyim be kardeşim,dersin!Korkarlar,korkarak ama tebessümle bakarlar adama.Sonra boşluğun ortasına atarsın izmaritini,kulakların çınlar.Kulaklarını tıkarsın,vurdumduymaz derler adama.Çıldırır,çıldıracak gibi olursun.Tam çıldırıyorken ayna çıkar karşına!Yüzünü kırarsın sana bakan aynanın içinde,biraz rahatlarsın.Kusarsın tüm bildiklerini kendine.
Bu sefer telefonun ısrar eder bakılmaya.Açarsın,sen çıkarsın yine karşına,üç beş sohbet eder,telefondakinin bir dost olduğunu anlarsın.O da seni dinlemez olur,tanımaz olur.Seni,senin yüzüne kapatır.Sonra sana kurarsın parmağındaki tetiği.Ateşlersin tutuşmuş karanlığa,öldürürsün beynindeki fazlalıkları..
Bu sefer kapı çalınır,açarsın geçmişinden ne kaldıysa,kurumuş,kalmış oracıkta sana bakar.İçlenirsin sigara yakarsın ama içmezsin.Çocukluğun bakıyorken sana efil gözleriyle o anda bir flaş patlar ve hayat senin gizliden yanıldığının resmini çeker.
Ve ve ve işte siz,işte siz de burada bana garipsi sorular sorarsınız.Ama ben taa başından beri söylüyorum.
Delilik bu benimkisi!
İnsan bir konuşur o da yanlış anlaşılır.Ve bir flaş patlar.Cebinde arap kaşlı çocukların munzur düşünceleri gibi.Ben gene de şimdi bundan sonrasının şiirini yazıyorum.Cebimin içinde hep merak ederek.Ve demek çeşitli delirerek,aklımın bahsini kazanarak!..."
                                                                                                -Melon Şapka-

14 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Kural tanımayan iki insan çeşidi vardır.
    Deliler ve dahiler!
    Bunlar zararsızdır!

    Tehlikeli olanlar ise yarı delilerdir:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman deli olalım ya da deliliğe vuralım her şeyi:)

      Sil
    2. tavsiye ederim:-))))))))))))
      delinin mektubu okunmuyor:-))))

      Sil
    3. Canım destinyyy,okunmayalım diyosun tamam öyle yapalım:)

      Sil
  3. "Çocukluğun bakıyorken sana efil gözleriyle o anda bir flaş patlar ve hayat senin gizliden yanıldığının resmini çeker."

    özellikle buna bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin emilia:)
      Vurgu yapılan önemli ve güzel yerlerinden,ben de sevdim.

      Sil
    2. hoş buldum :)
      artık uğrarım sık sık. :)

      Sil
    3. Sevgili Emilia hep paylaşalım hayatı,yazarak,çoğalarak..

      Sil
    4. Hep. :)

      Sevgilerimle.

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram