10 Ocak 2013 Perşembe

Bazen...

                                                   "Senelerce senelerce evveldi
                                                    Bir deniz ülkesinde
                                                   Yaşayan bir kız vardı bileceksiniz
                                                  İsmi; Annabel Lee
                                                 Hiçbir şey düşünmezdi sevilmekten
                                                Sevmekten başka beni
                                               O çocuk ben çocuk, memleketimiz
                                              O deniz ülkesiydi...."     Edgar Allan Poe
    
     Bilmezsin bana yazılan şiirleri.Okumazsın yazdıklarımı,görmezsin geçtiğim aşkların yapraklarını döktüm sonbaharda bir bir.Bahama martıları bir bahar gecesinde çağırmışlardı rıhtıma ve beni yazan o üstadın acıklı şiiri gelmişti aklıma oturup kireçli bir gözyaşı bırakmıştım denize.
   
Beni sevmiyordu biliyordum tek isteğim ümidimi kırmaması ve biraz bana güvenmesiydi.Bütün martılar gülüştüler çevreme toplanarak,öyle şey olur muydu?Biri ya seviyordur ya da sevmiyordur.Bunu nasıl anlardı ki insan?Onun için kendince büyük özverileri vardı oysa.

Sandalını kıyıya yanaştıran bilge balıkçı geldi yanıma.Dedi ki:" Annabel Lee,bundan sonra bir şey yapma,üzerine gitme,sıkıştırma,sıkma,seviyorsa seviyordur zaten sevmiyorsa da ne kadar uğraşsan boştur unutma!"
Annabel:"Ama ben onu çok seviyorum"dedi.
Balıkçı:"Evet o da biliyor ama bunun tek başına hiç bir manası yok!Bu bir karmaşadır.Gel gitli bir deniz sayıklamaları yerini alır,acı verir ama hayal dünyanı iyileştirir.Çok güzel dizeler,edebi eserler bile çıkar bu karmaşadan,sevgine karşılık çıkar mı işte o,beklersen asla çıkmayacak bir şey."
Annabel kumlara yazdı:
Görünmeyen çabalar insanı yorar,yorar.Bazen zorlarsın,çabalarsın ama ne yaparsan yap olmuyor işte bazen...
Koca bir dalga o yazıları sildi ve Annabel yol aldı düşlerde akmaya...


4 yorum:

  1. çok sevdiğim dizeler
    ve çok kaybolduüum bir an
    ve edebiyat yolculuğu
    kayboldum
    o ince ruhuna öyle büyük bir sevgi yolluyorum ki
    ayrı b,ir hüzünde buldum kendimi
    sevgilerimle
    vee ayrıca teomanı zaten seven biriyim ki herkes onun gece hayatına takılıyor halbu ki onun öyle farklı bir ruh dünyası var ki şarkı sözleri bunu anlatıyor yeterince
    ondan birşeyler görmek beni ayrıca mutlu oldu sanki kendi sayfamda dilediğim bir paylalımı yapmışta okuyor gibi hissetim sağol canım Bahar yüreklim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annabel lee şiiri sevdiklerimden,o şiirden hareketle yazılmış dizeler,ben hüzün öğretileri diyorum.
      Şiirdeki duruşunu sevdiğim birinin beğenmesi de ayrı bir güzel:)
      Teoman'ın icra ettiği sanat öncelikli olmalı dediğin gibi,ben de çok dinlerim güzel arkadaşım.

      Sil
  2. nasıl guzel gıttı bu havaya bılıyormusun..suan evde olmayı cok ısterdım canım...bu arada cekılısıme davetlısın :))

    http://www.kelebegingozunden.com/2013/01/hediyeeee-varrrrrrrr.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şarkı.
      Davet için teşekkürler canım,bakıyorum hemen:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram