13 Ocak 2013 Pazar

Aklanamayan pazar

           
          Hayatın kıyısında oturup ölümsüzlüğü düşünürüm kendi kendime.Çakıl taşlarını alır fırlatırım uzağa en uzağa...
Öyle sabitleşir ki her şey öyle hafifleşir ki bir rüzgara gereksinim duymadan uçabilecek bir hale dönüşürüm.
Dönerim yatakta bir sağa,bir sola,uyku inatçı bir sevgili olur,gelmez.Kendi içine çekildiğini görürsün suların,o sonsuz denizde yalnızlık yelkeni ile dolaştığını fark edersin.Ürperir ruhun...Çabalayışlarının koca bir hiç olduğunu fark edersin.
Kalkarsın bir çay koyarsın en demli bardakları bitirip,kulaklığını takıp nereye gittiğini bilmeden yürürsün.
Kızarmış ekmek,sebze kokuları keyifli pazar kahvaltılarını anımsatır.Bol kahkahalı,ısısı düşürülmemiş kalabalık kahvaltıları hatırlarsın.
Kaldırımın en ucunda ana yola yakın yürürsün,sıra boyu dizilmiş kaldırım taşlarında seke seke gidersin.
Arkandan gelecek tehlikeye mağlup olmaktansa o ana yola kendini atmayı yeğlercesine kenardan en uçtan yürürsün.
Meydan okumak istersin,kaybedişlerine,kırılışlarına,yalnızlıklarına...
Herkesin bir önceliği vardır bir de sonralığı vardır...
Ben hep sonralıklarda kaldım,büyüyemedim....
Herkesin bir kalp yarası vardır bir de yaralayışı vardır...
Bu payıma düşen hangi yaralayışımın acısıdır ki dinmiyor,dinmiyor...


*ya dışındasındır çemberin ya da içinde yer alacaksın
kendin içindeyken kafan dışındaysa...



16 yorum:

  1. Ya kafamı, çemberin içindeyken,devekuşu misali kuma gömersem ne olur Sevgili Bahar:-))
    İçinde miyim,dışında mıyım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destinyyy senin bu komik yorumlarına çok gülüyorummm:))
      Hem içinde hem dışında olursun sanırım,yani,galiba:)

      Sil
  2. umutsuz günleri kopyalayan ve çoğaltan bir çağdayız,aragonun dediği kadar lanetli ama genede çocuk kalmalısın hep,çocuk kalabilmeliyiz

    bloğun çok sıcak ve dostçaydı,evimde hissettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnn:)
      evet ne doğru dedin,çocuk kalmalıyız,bir tarafımız öyle olmalı yani.
      içten yazıyorum hep,beğenmene sevindim.

      Sil
  3. Ben de tam tersi biliyor musun Bahar? Sürekli ölümü düşünür oldum bu son birkaç yıldır.. etrafımdakiler yaşlanıyor diye mi yoksa genç yaşta ölen sevdiklerimden midir bilmem ama kendimi bu acı ayrılıklara çok hazırlamak istiyorum. O anı düşünmek, yaşamak kadar zor değil ama enazından O ana yabancı olup çıldırmamak için hazır olmak istiyorum belki.. ya da çok mu abartıyorum... bilemedim.. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okulda dolabımda küçük bir bardakta toprak var ve hep ona bakarım,ölümü,bizi hatırlatır o toprak.
      Ölüm yakınlarımızdaki birilerini yitirince daha çok kol geziyor etrafımızda,hep var aslında.
      bütün zıtlıklar gibi,yaşam kadar doğal.
      o ana yabancı kalmamak adına,düşünmeli,hayatımızın rotasını vicdan muhasebemizin artı değerleri ile çizmeli.
      Abartıya kaçmadan,korkmadan kabullenmek en rahatlatıcı olanı sanırım.

      Sil
  4. Herkesin bir kalp yarası vardır bir de yaralayışı vardır...
    Bu payıma düşen hangi yaralayışımın acısıdır ki dinmiyor,dinmiyor...

    Susuyorum, senin kelimelerin konuşsun ruhumda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum,güzel yürekli arkadaşım,aynı duygularda buluşmak,ya da o dizelerin başka yüreklerde ses bulması o kadar güzel ki..
      sen de bunu hissettiriyorsun çoğu zaman,teşekkürler..

      Sil
  5. çokk güzelll:)
    çember şarkısı da çok anlamlı yazıyla birbirini tamamlamış canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik,blogkent sakinleri seni çok özlemişşş
      gelmene sevindim:)

      Sil
  6. yazılarını ve seni çokkkk özledim canım benimmm oh biraz olsun hasret giderdim okuyunca:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahat rahat okuyabildin yani,süpersinn:)

      Sil
  7. Gidenler hep iz bırakır demiştim..
    Leyla ile Mecnun'dan bir kesit , sende ne çıktı ki :)
    http://www.youtube.com/watch?v=2yL9Uhlf8LU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnn:)
      Evet gidenler,giden yaşanmışlıklar bir iz bırakıyor
      Leyla mecnun dizisini çok duyuyorum,hemen izleyeyim.

      Sil
  8. Vuhh çok sevdim bu yazıyı. Yağmurlu bir sabahtan sonra ağır ağır yolculuk etmek gibi(:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett kısa,dolu anlık yolculuklar:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram