17 Aralık 2012 Pazartesi

Yavru Tavşancık ve Irmak Perisi

   
   Çoook uzak ülkelerin sessiz sedasız ormanlarından birinde masmavi uçuşan elbisesi ve beyaz kanatları olan,siyah saçlı çok güzel minicik bir ırmak perisi yaşarmış.Bu ormanın içinden çok duru,güzel ırmaklar geçermiş.Ormandaki hayvanlar birbirleri ile güzel anlaşıp,geçinip giderlermiş.
   Irmak perisi iyiliksever ve zor durumda kalanlara yardım eden çok şeker bir periymiş.Yardıma muhtaç,zor durumda olanları ırmağın hızla akıp,gürlemesinden ve zor durumdakilerin o ırmağa yansımasından görür,hemen beyaz kanatları ile uçup yardıma koşarmış.O gün ırmak perisi koca çınar ağacına kurulu salıncağında uyurken ırmağın coşkulu akması ve taşması ile irkilmiş aniden.Irmağın üzerinde beliren çaresiz yavru tavşanı görmüş.
Yavru tavşancık arkadaşları ile oyunlar oynarken ormanın derinliklerinde aniden yolunu ve bütün arkadaşlarını kaybetmiş.Yoldan geçen kimsenin olmadığı,ıssız yerlerde ağlamaya başlamış.Yavru tavşancığın ağlamasını işiten koca dev uykusundan uyanmış ve güzel bir akşam yemeği olarak gördüğü yavru tavşancığı kovalamaya başlamış.Yavru tavşancık hızlı hızlı koşmuş küçük bir mağaraya gizlenmiş.Nefes nefese burada korkudan titrerken aniden bir ışıkla beliren Irmak Perisi ile biraz sakinleşmiş.Irmak perisi yavru tavşancığı kanatları arasına alıp götürürken koca dev onları izlemiş ve periden zorla tavşancığı almış.Irmak perisi: ”Neden böyle kötülük yapıyorsun?O daha çok küçük onu bana ver.”demiş.Dev: ”Sen sözünde durmadın bana çikolatadan kaplı bir ev verdin ama o ev çoktan yok oldu.Şimdi açlıktan ölemem ve ormandaki  diğer hayvanları da sırayla yiyeceğim”demiş.
Irmak perisi: ”O zaman seninle bir anlaşma yapalım,sen kimseye bir daha kötülük yapma ben de sana diğer perilerden aldığım güçlerle hiç bitmeyen,her tarafından çikolata damlayan bir ev yapacağım ormanın uzağında.”demiş.
Dev: ”Görmeden inanmam” demiş.
     Irmak perisi hemen yağmur perisi,çiçek perisi,rüzgar perisi gibi ormanın diğer perileri ile görüşmeye gitmiş.Onların güçleri ile ormanın uzağında kocaman her tarafından çikolatalar damlayan,yedikçe bitmeyen bir ev yapmış.Devi oraya götürmüş dev de elindeki yavru tavşanı ırmak perisine vermiş.Bir daha kötülük yapmayacağına söz vermiş.
    Yavru tavşan büyük bir sevinçle ırmak perisini öpmüş o da “bir daha bilmediğin yerlere gitme”demiş,yavru tavşancığa sarılmış ve onu  evine bırakmış.Akşama teslim olan ormanda ırmak perisi gökyüzünü huzurla izlerken bir yıldız kaymış,o her yaptığı iyilikten sonra kayan yıldızlarda tüm evren için çok güzel dilekler de bulunmaya devam etmiş….

16 yorum:

  1. ne kadar akıcı ve anlamlı canım hiç bitmesin istedim okurken:)

    YanıtlaSil
  2. yani sen mi yazdın ne hoş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben yazdım,genelde doğaçlama masallardan ortaya çıkıyor.

      Sil
  3. eminim kayan bir yıldız gördüğümde bu masal aklıma gelecek , gerçi yıllardır görmedim ama :(
    masalın anlatım dili çok sıcak
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Dev epey akıllıymış:-)

    Aferin ona!
    görmeden inanmıyor:-))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin destiny:)
      Dev önceden bu tarz bir şey yaşadığı için hemen inanmıyor,evet çok akıllı:)

      Sil
  5. bzim yavrularımızın da böyle ırmak perisi olsa.. kimseler kötülük yapamasa yavrularımıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne güzel olurdu,dualarımız korur inşallah.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Tatlı Ece'ye anlatırsın uyurken ne güzel:)

      Sil
  7. Harika bir masal olmus canim. Cok begendim ve surukleyici buldum:)

    Sevgiyle isikla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim beğenmene çok sevindim,sevgiyle..

      Sil
  8. merhaba, blogger annelerden gelıyorum, bana da beklerım
    mugeninlistesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizz:)
      Size de uğrayacağım.

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram