30 Kasım 2012 Cuma

3.tekil şahıs somutlamaları

         
    Geldiğinde üstün başın aldatılmışlık içindeydi.Islanmıştın iklimi belirsiz yağmurlarda,içeri buyur ettim seni.Yanaklarımdan öperken aynı koku değiştirmemişsin dedin.Soluklandığında bir kenara bıraktın ahkam kesmelerini.Usul usul akşam çöküyordu.Fuşya rengi bir flar,bir de en sevdiğim kasımpatılarından bir demet getirmiştin.Öğlenden kalma mantar sote,çorba yanına da ekmek kızartarak fakir bir sofra kurdum sana.Kasımpatılarını su ile doldurduğum vazoya koydum,pencereyi açtım rüzgar doldu içeri.Sense bu sofra kadar fakirleşen hislerimin farkında  olmadan,benim doğallığımı,içtenliğimi hiç bir yerde bulamadığını anlatıyordun.
   Ben kısa bir film şeridi gibi zihnimden geçen siyah beyaz zamanları anımsadım,uzaklara dalarak.Kafamın,kalbimin yalnızca seninle işlediği zamanlar vardı,basit bir nesnenin bile anlamlaştığı,sana büyüyen,değen anların gökkuşağı renklerine doğru dans ettiği anlamlı,bol vitaminli,enerjik günler vardı.
"Bir çağlayan gibi senin sevdana akacağım"diye sıcak notlar bıraktığım,beyaz bir bahçede gezinir,o bahçede tohumlar büyütürdüm sevgine dönük,ışığa dönük.Sense sanki başka bir aynadan görürdün çabalarımı,başka bir türkününün,başka bir amacın mistik havasında kalkan olurdun hayata.
Kapılarını bana tamamen kapattığın bir akşam "seni bırakmama gerek  var mı?"diye sormuştun."Gerek yok"demiştim ve tek başıma dönmüştüm zifiri karanlıkta,zifiri karanlığa dönüşen hayatıma.Bir binanın en yükseğinden yere çarpmıştım sanki,zorla gözlerimi hayata açmıştım sanki.Uyuyup ağladım,ağlayıp uyudum,bütün ayrılık sonrası ritüelleri tüm çıplaklığı ile yaşadım.
    Gitgide hayatla tek başına döğüşmeyi ve gece meleklerinin beni götürdüğü uzak karanlıktaki ışığı görebilme yeteneğini edindim.Makineleşen insanların oyunlarını önceden sezebilecek duyularım oluştu,farkettim onları,duyumsadım.Yaramı sevmiştim hatta ondan güzel bir perspektif oluşturmuştum kendime.Şimdi onca yıkım,onca onarım sonrası niye çıkıp gelmiştin ki?
Hiç düşünmeden bana uzattığın eli dostça çevirdim geri.Kapıyı açmamın tek nedeni bana hayatta özgürce mücadele edebilecek bir ruh kazandırmıştın ve bunun için ulvi duygularımla,sadece teşekkür etmekti.Aşkına söyleyecek sözüm kalmamıştı,önceden yazdığım sözlerin kağıtlarından da gemiler yapıp bırakmıştım açık denizimin sonsuzluğuna...
       
                                             

12 yorum:

  1. Bu yazını ayrı bir sevdim.. ayrı beğendim.. anlatımın, betimlemelerin beni çok etkiledi. Süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğinize dokunmak çok güzel ama.

      Sil
  2. farklı duyumsamalar hissettim her rekten..düşsel,umuda dair,yaraların depreşmesi sonra olağanlaşması..çok güzel anlatmışsın bahar yüreklim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her telden var,inatla güzele uzanan bir yolculuk.

      Sil
  3. cok guzel! kasimpatilar ayri degisik bir guzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de seviyorsun çiçekleri güzel paylaşımlarından belli:)

      Sil
  4. Giris cumlenden sarildim yazina sonuca baglandim ve ben bu yaziya bayildimm. Kalemine saglik !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim,sizlerle kalemim hep konuşur dilerim:)

      Sil
  5. Bir kadinin ic sizilari ancak bu kadar guzel anlatilabilir. Burada guclu bir kadin goruyorum. Herseye ragmen sukut eylemis ses tellerine. Yutkunmus sanki icseslerinde usul usul. Fakat cok sevmis

    Sevgiyle isikla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçsızılarından hayata karışan,mücadeleyi kanıksayan ayakları sağlam basan bir kadın tasviri,çok iyi duyumsamışsın canım,çok güzel.aynı sevgi ve ışık buradan kalbine değsin:)

      Sil
  6. Kadınlar... Uzak karanlıktaki ışığı görebilme yeteneğini ve daha nice yeteneği edinip kendilerini her ortama, her duyguya siper edip dünyaya,duygulara açık olan kadınlar..
    Ne güçlü kadınlar var değil mi, bazen hepimiz öyle güçlü, bazen de takatsiz oluyoruz.
    Çok sevdim bu yazını da...
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınları böyle olmaya iten şartlar mı yoksa fıtratları mı bilmiyorum ama farkındalıkla her acının üstesinden gelme gücü hep filizilenir dilerim.

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram