31 Ekim 2012 Çarşamba

Büyümek

    
    Hafif bir yosun kokusu bir de deniz kenarında kısacık şortu ile çömelip yerden minik çakıl taşlarını denize fırlatan siyah saçlı bir kız çocuğu vardı.Yerden aldığı uzun saplı bir çöple denizin üzerinde şekiller çiziyordu.Çizdiği şekiller doğal olarak  her defasında kayboluyordu.Gözünün önüne iki gündür gelen bu kare hangi sayfayı açmak istiyordu?
  Antik bir kentin yapayalnız bir gezginiydi.Uluşurken bütün kurtlar ormanın derinliklerinde,baykuş sesleri ve gece ağır ağır türküsünü mırıldanırken en dipsiz kuytulukların en saykodelik yüzünde sanki şuursuzlaşmıştı.O eski zamanların uzun koridorlarından geçen büyük kapılarını araladığında,gözüne ilk ilişen salaş bir sokakta kelebeklerle yarışan,onları geçmeye çalışan zırcahil bir kız,küçük istekleri olmayınca annesine küsen en sevdiği çantasını,elbisesini eline alıp dama kaçan ve dünyanın tek derdinin bu olduğunu var sayan ak pak bir çocuk resmi.Rüzgar gibi geçen o çocukluk günlerinden anımsadığı yaraları ile oynamayı sevdiğiydi.O eski evde unuttuğu gitarı bir de hep gülen ışıyan gözleri vardı fotoğraflarda.Şimdi,şu anda gülümseyerek çektiği fotoğraflarda bile gri bir yüzün çıktığını görmesinin bir tanımı var mıydı?
    Yaşlanmak,büyümek bu muydu?Dünyadaki dertlerin ölçümünü veremeyecek kadar büyük bir değirmende öğütüldüğünü görmek miydi büyümek?Ne zaman büyümek denilen fiilin içine girerdi insan?Zehirli insanların fark etmeden zehirleyişlerine tedbir almaya başladığında ya da kendi olarak bir ilişkiye dokunmamayı öğrendiğinde mi büyürdü?Söylesene anne,sen bilirsin,büyümek denilen şey varılacak bir noktaysa ben neresindeyim,daha ne kadar yolum var?
    Neden susuyorsun anne?
Bak her gece olmasa da sütümü içiyorum,yalın ayak basmıyorum yere,yalın yürek basıyorum hayatın tuşlarına,üstüm açık uyumuyorum,her sabah senin sabahlığını giyerek sabahı karşılıyorum,çünkü çok soğuk sabahları burası ve içim üşüyor,hem önceden dinlemediğim bütün sözlerini de dinliyorum şimdi.

8 yorum:

  1. Çook güzel yazmışsın. Daha ne kadar yolum var senin gibi güzel yazabilmek için?
    Birde sorum olacak yaşama sevinci ile ilgili bir şiirin var mı? yoksa yazabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Bakayım,yoksa da yazmaya çalışayım.

      Sil
    2. Ben yazdım bi göz atarsan sevinirim ;)

      Sil
    3. Hemen bakıyorum:)

      Sil
  2. 'Zihnimiz yaşadıklarımızın doğruluğuna inanmak için çok acı çekiyor,hele de ruhumuz 'bu olması gereken değil' diye bağırırken..george orwell

    YanıtlaSil
  3. Annem beni yeniden büyütecek olsa ona beni dünyada karşılaştığım kötü insanlara ve onların yaşattıklarına kafamı takmadan yoluma devam etmeyi öğretmesini isterdim ki hayat yüzümde gri izler bırakmasın, solmasın renkleri anılarımın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle burcucum bu çok önemli,en azından biz bunun gayretinde olan anneler olabiliriz:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram