24 Eylül 2012 Pazartesi

Kendini Şımartma


Yaz bitti!
Geçen sabah dışarı çıktığımda hava o kadar berraktı ve hafif bir yel dokunuyordu ki tenime üşüyorum diyecektim neredeyse.Ertesi akşam şalımı üzerime alarak balkonda kahve keyfi yaparken,orada arkadaşlarımla geçirdiğim anları anımsayarak yaz nostaljisi bile yaptım hafızamda.

Bazen hayatın maratonunda kendimizi tükenmiş ve enerjisiz hissedebiliriz.Böyle zamanlarda bütün soğukkanlılığımızı toplayıp,kendimizi şımartma yollarını arayabiliriz değil mi?

1.Yüzünüze doğal maskeler yaparak onun nefes almasını sağlayabilirsiniz.Bunlar doğal maskeler  arada yaparım ben de.Hatta birkaç örnek de verebilirim:
Kil maskesi:kil,yoğurt,bal,saf zeytin yağı karışımını yüzünüze sürüp 10 dakika sonra yıkayabilirsiniz.Maya maskesi:yaş maya,ılık su ile krem kıvamına getirilip yüze sürülür,ardından bir ballı sabunla yıkanır.Laf aramızda Mısırlı kadınlar güzelliklerini bu yaş mayaya borçlularmış ama kokusuna katlanıcaksınız mecbur:)

2.Ayaklarınız için,küçük bir leğene ılık su,bir tatlı kaşığı karbonatı karıştırıp 10 dakika bekletin bu karışımda.Sonra ayaklarınızı kurulayıp 15 dakika bir duvara,bir kanepeye yani yüksek bir yere dikin,o şekilde muhtemelen uyuyacaksınız ve bu uyku en kaliteli uykularınızdan biri olacaktır,emin olabilirsiniz.

3.Bir çocukla oynamak onunla vakit geçirmek,biz buna çılgınlar gibi kudurmaca diyoruz.Çocukların penceresinden dünyaya bakmak,oyun oynamak her şeyi unutturabiliyor çoğu zaman.Bunun yanında çikolata,hafif bir tatlı,bu cheesecake,tiramusu v.s.olabilir bu tatlı şeyler size enerji depolamak da birebirdir.

4.Güzel bir müzik açın,bu klasik müzik,ney sesi gibi özellikle sözsüz müzikler olsun ki ruhunuzu dinlendirsin.Bir ney sesini açtığınızda evdeki aura tamamen değişecektir.

5.Hidro masajlı küvetiniz yoksa normal küvetinizi lavanta köpüğüyle doldurup bedeninizi dinlendirin,mumları da yakın olur mu?Bunlar yoksa da güzel bir duş bütün yorguluğu silip süpürür.

6.Dişlerinizi beyazlatın,karbonatla dişlerinizi arada fırçalarsanız farkı görürsünüz.

7.Çiçekleri koklayın güzel kokularla duyularınızı harekete geçirin,gözünüzün önünde hep güzel,şirin nesneler bulundurun.

8.Piknik yapın ya da piknik yapmayı sevenler grubundan değilseniz,açık hava,temiz,oksijeni bol bir alanda ayaklarınızı toprağa basın,meditasyon yapın:)Öğrenciyken çok yapardık bunu.Ya da kısa mesafeli bir yürüyüş insanın kafasını dağıtır.

9.Doğru nefes egzersizleri ile aynada kendinizi önemli,sevgi dolu hissettirecek sözler sarfedin.

10.Saçlarınıza da saf zeytin yağı ile masaj yapıp öyle yıkamayı deneyin.

Bu yazdıklarım hayatımda kendime uyguladığım şımartma yöntemleri.Arada kendinizi şımartmanın kimseye zararı olmaz.

16 yorum:

  1. duş su küvet fikri pek hoşmuş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. maskeler vazgecılmezlerımız kil ve maya maskesi harika cildim yenileniyor sanki:)önerilerin için teşekkürler..kendimizi şımartmak en doğal hakkımız olsa gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu maskeleri sen de çok yaparsın:)
      Kendimizi şımartmak her zaman iyidir:)

      Sil
  3. Maske yapmaya fırsatım olsa keşke...Çocuklar gibi kudurmaca dersek oğullarımla her gün kuduruyorum :) Çikolata vazgeçilmezim.Diş beyazlatma işlemini de aklıma geldikçe küçüklüğümden beri yaparım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtapcım fırsat yarat işteee:)
      Diğerlerini de yapıp kendimizi şımartmayı hak ediyoruz,unutma:)

      Sil
  4. Bu şımartma yöntemlerinin arasında en çok yapasım gelen, ayaklarını yıkadıktan sonra uzatıp 15 dakika öylece kalamk ve uyumak. Yüz maskesini de sürüp yatmış olursam, benden iyisi yok:)
    Kili nereden alıyorsun, satılıyor mu o? Ben en son Saroz Körfezinden almış getirmiş, balkona koymuştum. Temizlikçi toprak pislik deyip atmış :)
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım en iyi gelen öyle uyumak zaten:)
      Kili aktarlardan bulabilirsin canım,öperim:)

      Sil
  5. HAYIRLI SABAHLAR
    HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL TAVSİYELER
    TEŞEKKÜR EDERİZ :)

    YanıtlaSil
  6. bugün bir şeyler paylaşmadın ve beni aramadın merak ettim:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek de beni takip edermiş oy oyy ararım ve yazarım merak etme,öptüm:)

      Sil
  7. AYRILIK
    Yaz bitti işte yine.
    Kış görünüyor artık.
    Güzün aralığından bakınca,
    Ne kaldı hatırlanan gönlümde?
    Yoksa dert edecek ayrılık.
    Olsun: herkes gibi,
    Sıran gelecek seninde.
    Yaralarını kim saracak bilemezsin!..

    YanıtlaSil
  8. ben geldim..
    yeni bir arkadaşla tanışmaktan çok memnunum.
    yazdıklarını okurken dedimki karşımda ruh ikizimmi var.
    bende kendini şımartanlardanım.
    küvete biraz kalın tuz eklersen farkı göreceksin birde papatyalı da muhteşem oluyor.
    banada beklerim sizi takibe aldım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam bir kase lezzet,hoşgeldinn:)
      ben de memnun oldum,bir dahaki şımartma seansıma kalın tuz ekleyeceğim kesinlikle:)
      Ben de uğrayacağım size:)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram