3 Mayıs 2011 Salı

Oturamayan uyku rutini...



Uyku,çocuğun büyümesi,gelişmesi için son derece büyük bir öneme sahip.Bebeklikten itibaren kendi kendine uyuma yetisini kazanmış çocukların daha özgüveni yüksek,daha canlı,aktif,kendine yetebilen bireyler oldukları gözlemlenmiş.Bebeğin hayatını nitelik olarak etkileyen uykunun düzene sokulması şarttı bizim için.Birçok yöntem okudum Ferber yöntemini benimseyemedim.Bebeği ağlatarak uyutmak benim annelik kriterlerime uymuyordu.Tracy'in yöntemi daha yakın geldi bana.Gülce Tracy'e göre"hareketli ve huysuz bebekler" grubuna benzeyen bir bebek.5.ayından sonra bana ait bir tişörtle oynaya oynaya ve emzikle kendi kendine uykuya dalabiliyordu.Yatağına koyup odadan çıkıyordum 10-15 dakikaya kadar kendi kendine uykuya dalıyordu.
İlerleyen aylarda hareketliliğinin artması,yatağından kalkmaya başlaması,tatil dolayısı ile yer değişiklikleri gibi faktörlere bağlı olarak edindiği uyku düzeni bozuldu.Emerek uykuya geçer oldu.İşe başlamamla ve emziği 1 yaşından sonra bırakmamızla beraber tek uykuya geçti.Şimdi ise emmeden uyumaya çalıştırıyorum zira memeden kesince işim daha da zorlaşacak.Akşamları 20:30-21:00 arası uyuyor.Sabah 08:00-08:30 arası uyanıyor.İlk zamanlar daha erken uyanıyordu.Süt vererek uyanma saatlerini ileri çektik az da olsa.Ancak şu günlerde 06:00 gibi uyanmaya başladı.Bu durum canımı çok sıkıyor.Sanırım biyolojik saati bu düzene alıştı.En azından saat 08:00 de falan kalkmasına da razıyız.
Bu durumun geçici olduğunu düşünüyorum.Aslında ben evde olsam erken uyanması sorun olmayacak.Ama eşimle beraber dönüşümlü baktığımız için onun açısından pek iyi olmuyor...
Bu arada emmeden uyuma çalışmalarım sonuç veriyor.Gülce daha önce kendi kendine uyumayı öğrenmiş bir bebek umarım en kısa zamanda eski güzel uyku rutinine kavuşur...Tüm bebeklere bol uykular diliyorum...

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram